قطار اکو از مرز میرجاوه وارد ایران شد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، نخستین قطار کریدور ریلی اسلام آباد - تهران- استانبول، از مرز میرجاوه وارد ایران شده و قرار است پس از انجام عملیات ترانشیپمنت از مرز رازی به مقصد استانبول اعزام گردد.

قطار اکو از مرز میرجاوه وارد ایران شد

با توجه به ظرفیت های موجود برای حمل بار از پاکستان به ترکیه و اروپا و بالعکس، راه آهن های سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان، کوشش ویژه ای برای راه اندازی قطارهای برنامه ای، منظم و دو سر بار انجام دادند چراکه این راستا، کوتاه ترین کریدور از جنوب آسیا و پاکستان تا ترکیه و اروپا محسوب می گردد.

این کریدور جایگزین راستا دریایی کانال سوئز است که پیش از این استفاده می شد؛ به این ترتیب که کالا از بنادر پاکستان از راستا دریایی و از اقیانوس هند، کانال سوئز و دریای مدیترانه به ترکیه می رسید. حال این راستا ریلی به علت کوتاه تر شدن مسافت و مقرون به صرفه تر بودن می تواند جایگزین خوبی باشد.

ازسرگیری قطار اکو گامی در راستا تقویت ارتباطات و توسعه همکاری های منطقه ای است که به ثبات و صلح منطقه یاری موثری می نماید. بهره برداری از این کریدور بعلاوه موجب رونق فعالیت های مالی در منطقه خواهد شد.

طول این کریدور ریلی بیش از 6 هزار و 500 کیلومتر است که 1990 کیلومتر آن در خاک پاکستان، 2603 کیلومتر در خاک ایران و 1950 کیلومتر آن در خاک ترکیه واقع شده است. زمان سیر قطار در این راستا ریلی، کمتر از نصف زمان جابه جایی حمل کالا در راستا دریایی برآورد شده است.

قطار اکو سه شنبه 30 آذرماه با حضور مقامات عالی رتبه پاکستان، سفرای ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در اسلام آباد، حرکت خود را به سمت ایستگاه راه آهن زاهدان شروع کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "قطار اکو از مرز میرجاوه وارد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار اکو از مرز میرجاوه وارد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید