عجایب هفتگانه قشم

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، عجایب هفتگانه جزیره قشم

جزیره زیبای و بزرگ قشم در تنگه هرمز، مساحتی برابر 1500 کیلومتر مربع دارد و پهناورترین جزیره خلیج فارس محسوب می گردد. این جزیره، جاذبه های بسیار حیرت آوری دارد و هفت جاذبه اصلی در آن وجود دارد که به عجایب هفتگانه قشم معروف هستند. شاید تا حالا نام آنها به گوشتان خورده باشد اما دقیقا ندانید این جاذبه ها چه جاهایی هستند و به چه دلیلی جز عجایب محسوب می شوند. این مطلب از خبرنگاران، این جاذبه ها را بطور کامل به شما خواهد شناساند. همراه ما باشید:

عجایب هفتگانه قشم
  • ژئو پارک قشم

ژئوپارک به جایی گفته می گردد که در آن، چند پدیده شاخص زمین شناسی و زیستی، تاریخی، طبیعی و میراث فرهنگی اتفاق بیفتد. ژئو پارک قشم، اولین و تنها ژئوپارکی در سرتاسر خاورمیانه است که در سال 2006 در لیست ژئوپارک های جهانی ثبت شد. این ژئو پارک دارای موزه ای است تصاویری از حیات وحش منطقه در آن نمایش داده شده است. از طرف دیگر، این ژئوپارک بعلت قرار داشتن در منطقه خلیج فارس و قرار گیری بین ژئوپارک اروپا و شرق آسیا، اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از خصوصیات خاص این ژئوپارک، قرار گرفتن آن در مجاورت جنگل های حرا است. در ژئو پارک قشم، حدود 220 نوع پرنده، 20 گونه جانور چهارپا و 30 گونه خزنده زندگی می نماید و در نتیجه زیست بوم بسیار قوی ای هم دارد. جدای از این ها، آثار تاریخی ای در این پارک وجود دارد که قدمت آنها به دوره مادها می رسد. پیشنهاد می دهیم رزرو هتل در قشم را انجام داده و با لیستی از جاذبه های عجیب قشم راهی سفر شوید.

  • جنگل های حرا

حرا، گونه ای از درختان است که ارتفاع آنها بین 3 تا 6 متر است و برگ های سبز روشن دارند و در آب های شور زندگی می نمایند. این درختان موقع مد دریا، به زیر آب می فرایند. این درخت ها، قسمت شیرین آب دریا را جذب می نمایند و نمک آن را دفع می نمایند و مثل یک آب شیرین کن طبیعی عمل می نمایند.

  • غار نمک

بلندترین منطقه جزیره قشم، کیش کوه نام دارد که از کوه نمک تشکیل شده است و به آن، کوه نمکدان هم می گویند و در بخش جنوبی جزیره قرار گرفته است. جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، معین شده است که تنفس در هوای این غار برای افرادی که دچار آسم و یا ناراحتی تنفسی هستند، مفید است.

  • تنگه چاهکوه

در جزیره قشم، روستایی به نام چاهکوه وجود دارد که در نزدیکی آن، دو دره ای که بر هم عمود شده اند و دیوارهای عمودی دارند، دیده می گردد. دیوارهای عمودی در دره که دارای شیارهای خط های فرسایشی هستند و بعلاوه وجود حفره های نیمه کروی و بیضوی یاعث دو چندان کردن زیبایی این تنگه شده است.

  • بام قشم

تقریبا می توان گفت بلندترین قسمت جزیره قشم، بام قشم است که منظره بسیار زیبایی هم دارد. در بالای این بام می توان بطور همزمان، جنگل های حرا و سواحل شمالی خلیج فارس را دید و همین موضوع باعث محبوبیت آن شده است.

  • دره ستاره ها

دره ستاره ها بدون شک یکی از زیباترین نمونه های فرسایشی این جزیره است و به علت همین پدیده فرسایشی به آن، دره ستاره ها گفته می گردد. علاوه بر این، شکل بخصوص این دره باعث شده تا وزش باد و گردش هوا در آن باعث ایجاد صدا گردد. این دره، یکی از هفت عجایب قشم است.

  • زیستگاه لاک پشت ها

این جزیره بعلت داشتن سواحل شنی و ماسه ای، یکی از برترین مکان ها برای تخم گذاری لاک پشت ها در فصل بهار است. شب هایی که نور ماه می درخشد و فضای آسمان را نقره گون می نماید، می توان به تماشای این لاک پشت های غول پیکر نشست. در آبهای جزیره، 5 گونه از 8 گونه لاک پشت شناخته شده در جهان، زندگی می نماید.

منبع: الی گشت

به "عجایب هفتگانه قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفتگانه قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید