شمارش معکوس تا مصاف ستارگان کشتی ایران و آمریکا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، بنابر درخواست فدراسیون کشتی آمریکا که در حاشیه رقابتهای دنیای 2021 نروژ مطرح شد، قرار است روز 23 بهمن ماه مصاف محبت آمیز ای بین دو تیم ایران و آمریکا در آرلینگتون دالاس در استان تگزاس برگزار گردد. پیش از این چندین بار اعلام شد ترکیب تیم کشتی آزاد ایران در دنیای نروژ به همراه محمدهادی ساروی قهرمان 97 کیلوگرم کشتی فرنگی دنیا محتمل ترین نفرات اعزامی به این رویداد خواهند بود، اما هنوز نفرات اعزامی به آمریکا رسماً از سوی کادرفنی اعلام نشده و مطمئناً ترکیب دنیای با تغییراتی روبرو خواهد شد.

شمارش معکوس تا مصاف ستارگان کشتی ایران و آمریکا

در مسابقات دنیای 2021 نروژ، تیم های آمریکا و ایران به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند و به همین علت جدال این رقبای سنتی در دالاس آمریکا می تواند جذابیت های خاص خود را برای اهالی این رشته داشته باشد. به طوری که فارغ از مبارزات 6 وزن نخست، ملاقات نامداران کشتی دنیا و المپیک یعنی حسن یزدانی، کامران قاسم پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع با دیوید تیلور، جیدن کاکس، کایل اسنایدر و گیبل اسیتوسون به ترتیب در اوزان 86، 92، 97 و 125 کیلوگرم می تواند حساسیت و جذابیت این ملاقات محبت آمیز را به اوج برساند.

طبق اعلام متولیان کشتی آمریکا، این مسابقه در زمین بیسبال گلوب لایف فیلد برگزار می شود. جایی که تیم های دانشجویی ان از استان های اوکلاهاما و آیووا از قوی ترین تیم های دانشگاه های ایالات متحده آمریکا محسوب می شوند. ضمن اینکه بلیت فروشی این مبارزه نیز آغاز شده و انتظار می رود تمام 27 هزار بلیت این ملاقات به فروش برسد.

به همین دلیل چندی پیش سایت فدراسیون کشتی آمریکا در گزارشی نوشت: ایران به عنوان یکی از قدرت های سنتی کشتی آزاد، دارای قهرمانان متعدد دنیای و المپیکی است. رقابت محبت آمیز بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل بر می شود و آخرین باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت در سال 2016 و در مسابقات جام دنیای لس آنجلس بود. تماشای مسابقات کشتی آمریکا و ایران به طور سنتی در هر دو کشور جمعیت زیادی را به خود جلب می نماید.

در سوی دیگر میدان پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز که پس از بازی های المپیک توکیو به این مسئولیت رسید نیز بیان کرد: تیم ایران با قدرت تمام به ملاقات آمریکا خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شمارش معکوس تا مصاف ستارگان کشتی ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس تا مصاف ستارگان کشتی ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید