رشد اقتصاد متکی به گردشگری تایلند در سه ماهه دوم 2022 سرعت گرفته است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، رشد اقتصاد متکی به گردشگری تایلند در سه ماهه دوم 2022 سرعت گرفته است.

رشد اقتصاد متکی به گردشگری تایلند در سه ماهه دوم 2022 سرعت گرفته است

نظرسنجی رویترز نشان داد که اقتصاد تایلند به لطف افزایش توریستی با کاهش محدودیت های همه گیر، احتمالا با سریع ترین سرعت خود در یک سال گذشته رشد نموده است. اما نظرسنجی رویترز نشان می دهد که هزینه های بالای زندگی و کاهش رشد منظره را تهدید می نماید.

براساس پیش بینی 16 اقتصاددانی که بین 8 و 11 آگوست در نظرسنجی شرکت کردند، رشد اقتصاد وابسته به توریستی در سه ماهه دوم 3.1 درصد سال به سال تخمین زده می گردد که از رشد 2.2 درصدی در سه ماهه قبل افزایش یافته است. با این حال، پیش بینی از نمونه کوچکتر از 12 اقتصاددان نشان داد که براساس سه ماهه، فراوری ناخالص داخلی با 0.9 درصد تعدیل فصلی رشد کرد که اندکی از 1.1 درصد در سه ماهه قبل کاهش یافت.

پیش بینی ها از 0.1 درصد تا 1.3 درصد متغیر بود که بر عدم قطعیت های مربوط به بهبود دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی از همه گیری نشان می دهد.

چوا هان تنگ، اقتصاددان در DBS گفت: بخش مهم توریستی تایلند، بخش مهمی از اقتصاد است و احیای سریع تر از حد انتظار باید رشد کلی را افزایش دهد. به گفته وی، اتکای قابل توجه بخش توریستی به توریستان چینی نشان می دهد که اگر چین سیاست های مقابله با کووید صفر خود را کاهش ندهد، بهبودی کامل نسبت به اعداد پیش از همه گیری زمان زیادی باقی خواهد ماند.

تایلند در ماه جولای 1.07 میلیون توریست خارجی را دریافت کرد که این رقم در ماه قبل از آن 767 هزار و 497 نفر بود.

دولت تخمین زده که تعداد توریستان خارجی امسال به 10 میلیون نفر برسد. پرایوت چان اوچا، نخست وزیر گفت که انتظار می رود اقتصاد امسال 3.3 درصد و در سال آینده 4.2 درصد رشد کند که به یاری افزایش توریستی یاری می نماید اما شرایط جاری کووید- 19 در چین که همچنان استراتژی مقابله با کووید صفر را دنبال می نماید، ترس از تاخیر در بازگشت توریستان چینی را برانگیخته است. این، همراه با کندی در دومین اقتصاد بزرگ دنیا خطر یک رکود عمیق دنیای را افزایش می دهد.

هان تنگ از DBS اضافه نمود: افزایش ترس از رکود دنیای می تواند به عنوان یک فشار بر اقتصاد تایلند عمل کند و خطرات نزولی را برای پیش بینی رشد ما ایجاد کند. یک نظرسنجی جداگانه رویترز نشان داد که اقتصاد تایلند در امسال 3.4 درصد رشد خواهد نمود و سپس به 4.1 درصد در سال 2023 شتاب خواهد یافت، قبل از اینکه در سال 2024 به 3.5 درصد کاهش یابد اما تورم همچنان یک نگرانی است.

منبع: همگردی

به "رشد اقتصاد متکی به گردشگری تایلند در سه ماهه دوم 2022 سرعت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد اقتصاد متکی به گردشگری تایلند در سه ماهه دوم 2022 سرعت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید