رشد اشتغال احتیاج ویژه استان کردستان است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه کردستان، با اشاره به اینکه استان کردستان احتیاجمند رشد اشتغال است، گفت: استان کردستان به رشد اشتغال در بخش گردشگری به ویژه در 2 بخش برای جوانان و زنان احتیاج بیشتری دارد.

رشد اشتغال احتیاج ویژه استان کردستان است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، حسین فیروزی امروز(10مهرماه) در آیین افتتاحیه نخستین همایش گردشگری و توسعه در دانشگاه کردستان، با اشاره به شعار گردشگری سال جاری، اظهار کرد: در روندهای اقتصاد دنیای نشان داده شده که در پنج سال آینده گردشگری موتور محرکه اشتغال خواهد بود و این برای کشورمان و خاورمیانه بسیار مهم است.

وی توضیح داد: کشور ما در منطقه ای از دنیا واقع شده است که به رشد اشتغال در سال های آینده احتیاجمند است در این راستا برگزار نمایندگان این همایش باید این مبحث ها را عمومی و فراگیر نمایند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه کردستان، با اشاره به اینکه برای ایجاد درآمد در آینده باید به توسعه گردشگری در استان توجه کرد، اضافه نمود: با توجه به اشتغال، از هر 10 شغل در دنیا یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است و 10 درصد اشتغال در دنیا امروز به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است در واقع به ازای هر شغل در حوزه گردشگری یک و نیم شغل در سایر بخش ها ایجاد می گردد.

فیروزی با اشاره به اینکه استان کردستان احتیاجمند رشد اشتغال است، بیان کرد: استان کردستان به رشد اشتغال در بخش گردشگری به ویژه در 2 بخش برای جوانان و زنان احتیاج بیشتری دارد.

وی با ذکر اینکه کردستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است، ذکر کرد: گردشگری فرهنگی، طبیعی، تاریخی، تجاری و همه ابعاد در کردستان در یک جا وجود دارد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه کردستان، با اشاره به آداب، فرهنگ و سنت مردم کردستان، گفت: آیین نوروز و دف نوازی در این منطقه بسیار با شکوه و عظمت برگزار شده که زمینه گردشگری را فراهم می نماید.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه کردستان، با بیان اینکه آموزش مهارت افزایی در حوزه گردشگری موجب اشتغال زایی می گردد، اضافه نمود: آموزش و مهارت بیشتر شاغلان این حوزه می تواند در افزایش درآمد و اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد.

فیروزی با اشاره به جذب سرمایه گذار در کردستان، اعلام نمود: کردستان در حوزه توسعه گردشگری احتیاج به جذب سرمایه گذار دارد در این راستا باید مدیران، مسئولان و برنامه ریزان استان به این مهم اهمیت بدهند.

وی یادآور شد: برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری در استان باید فرهنگ سازی گردد و آن را باید به یک زبان مشترک تبدیل کنیم.

گفتنی است نخستین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با همکاری دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه از امروز در دانشگاه کردستان شروع و تا فردا با برگزاری پنل و کارگاه های تخصصی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد اشتغال احتیاج ویژه استان کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد اشتغال احتیاج ویژه استان کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید