راه اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین مزرعه گردشگری کشاورزی این استان با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان کهگیلویه راه اندازی شده است.

راه اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مجید صفایی روز شنبه 16 مرداد مردادماه 1400، اظهار کرد: این مزرعه گردشگری در زمینی به مساحت 17 هزار متر ساخته و برای 30 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیت های کشاورزی است که برای رسیدن به توسعه روستایی و ایجاد عایدی ثانویه برای جوامع بومی پیشنهاد می گردد.

صفایی بیان نمود: گردشگری کشاورزی یا گردشگری مزرعه برترین راه حل حاضر برای توسعه روستاها و رونق مالی کهگیلویه و بویراحمد است.

او با اشاره به اهمیت رونق گردشگری کشاورزی در توسعه مالی روستاها توضیح داد: از سرمایه گذاران برای ایجاد توسعه زیرساخت های گردشگری کشاورزی در مزارع، باغ ها دام پروری ها گلخانه های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور حمایت ویژه می گردد.

صفایی از شناسایی 14 روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویر احمد اطلاع داد و گفت: توسعه گردشگری روستایی ایجاد کمپ های عشایری، توسعه بومگردی با هدف رونق مالی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت مهم ترین برنامه های کاری این اداره در سال 1400 است.

منبع: توریسم آنلاین

به "راه اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید