دوربین سلفی آیفون 11 در جدول DxOMark پائین تر از گلکسی نوت 9 نهاده شد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، سایت DxOMark پس از آنالیز دوربین سلفی آیفون 11 امتیاز کلی 91 را به آن داده است. به این ترتیب این گوشی نتوانست بین ده گوشی برتر جایگاهی کسب کند و با قرار دریافت در رتبه سیزدهم، بالاتر از هواوی P30 پرو و پائین تر از گلکسی نوت 9 نهاده شد.

دوربین سلفی آیفون 11 در جدول DxOMark پائین تر از گلکسی نوت 9 نهاده شد

بر اساس آزمایش های سایت DxOMark، عملکرد دوربین سلفی آیفون 11 شباهت زیادی به دوربین سلفی آیفون 11 پرو و مدل پرو مکس دارد ولی تفاوت هایی هم وجود دارند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

دوربین سلفی آیفون 11 تقریباً در تمام شرایط محیطی سلفی هایی با نوردهی خوب برای چهره می اندازد، اما کمبود دامنه دینامیکی و هایلایت کلیپینگ در عکس هایی که زیر نور شدید گرفته شده اند، مشهود است. تصاویر گرفته شده رنگ هایی زنده و با توازن سفیدی گرم دارند ولی چهره ها کمی زرد می شوند. این مشکل در آیفون 11 پرو هم به چشم می خورد.

سلفی آیفون 11 مشکل فوکوس اتوماتیک هم دارد و از آنجا که سیستم فوکوس اتوماتیک وجود ندارد، فقط سوژه هایی که به گوشی نزدیک هستند با فوکوس مناسب ثبت می شوند. تصاویر گرفته شده در محیط های پرنور جزئیات بالایی دارند و در تصاویری که در محیط های سربسته و با نور کم گرفته شده اند، نویز به چشم می خورد.

روشنایی نمایشگر آیفون 11 حین سلفی دریافت زیاد می گردد تا نقش فلش را بازی کند. عملکرد این سیستم در کل خوب است ولی نویز، افکت وینیتینگ (Vignetting) و جزئیات کم در عکس ها حس می شوند. آرتیفکت ها به خوبی کنترل می شوند اما گرد شدن گوشه ها، رینگینگ و به هم خوردگی زوایا دیده می شوند.

این دوربین افکت بوکه را به درستی شبیه سازی می نماید و بلور مناسبی ایجاد می نماید، ولی در بعضی اوقات در جداسازی سوژه دچار خطا شده و لبه های سوژه را نیز بلور می نماید.

دوربین سلفی آیفون 11 توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را داشته و خروجی آن جزئیات بالا و نویز کمی دارند. متأسفانه مشکل فوکوس که در عکسبرداری دیده شد، در بخش فیلمبرداری نیز وجود دارد. رنگ ها چشم نواز بوده و نوردهی و توازن سفیدی مناسب است. لزرشگیر نیز مؤثر عمل نموده ولی بیشتر روی سوژه تمرکز می نماید تا پس زمینه.

در مجموع دوربین سلفی آیفون 11 عملکرد مناسبی از خود به جای می گذارد و عظیم ترین نقطه ضعف آن فوکوس اعلام شده است.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "دوربین سلفی آیفون 11 در جدول DxOMark پائین تر از گلکسی نوت 9 نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین سلفی آیفون 11 در جدول DxOMark پائین تر از گلکسی نوت 9 نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید