دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت ، افراد بالای 60 سال ماسک پزشکی بزنند ، بقیه افراد چه ماسکی استفاده نمایند؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت می گوید افراد بالای 60 سال یا دارای بیماری زمینه ای در هنگامی بیرون از خانه هستند و نمی توانند فاصله جسمی با دیگران رعایت نمایند، باید ماسک پزشکی بزنند و همه افراد دیگر در این شرایط از ماسک های سه لایه پارچه ای استفاده نمایند.

دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت ، افراد بالای 60 سال ماسک پزشکی بزنند ، بقیه افراد چه ماسکی استفاده نمایند؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از گاردین این راهنمای جدید سازمان جهانی بهداشت تغییر موضع عمده ای برای این سازمان شمرده می شد که تا به حال به علت شواهد محدود درباره کارآیی ماسک ها در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا از ترغیب به استفاده از آنها اکراه داشت. همچنین این نگرانی وجود داشت که هجوم آوردن مردم برای خریدن ماسک باعث کمبود ماسک های پزشکی برای کارکنان بهداشتی گردد.

بر اساس راهنمای جدید این سازمان افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری زمینه ای در جاهایی امکان فاصله گیری جسمی وجود ندارد به علت افزایش خطر عفونت و/یا پیامدهای منفی باید ماسک پزشکی بزنند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین می گوید همه افراد دیگر باید ماسک پارچه ای سه لایه شامل لایه درونی از پارچه کتانی جاذب، لایه میانی از پارچه پلی پروپیلن و لایه بیرونی پارچه مصنوعی مقاوم به مایع به صورت بزنند. سازمان جهانی بهداشت می گوید این ماسک ها را می توان در خانه تهیه کرد، اما شرکت های کوچک ممکن است فراوری آنها آغاز نمایند و به این ترتیب شغل هم ایجاد می گردد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید افراد نه تنها در اتوبوس ها، قطارها و سایر وسائل نقلیه عمومی، بلکه در هر جای دیگری که فاصله گیری جسمی مشکل است- در خواروبار فروشی ها، در محل کار یا در گردهمایی های اجتماعی، تجمع های گسترده و در فضاهای بسته مانند مدارس، کلیساها، مسجدها و سایر مکان های عبادت، نیز باید ماسک بزنند.

این راهنمای جدید بر اساس نتایج پژوهشی است که به سفارش این سازمان درباره نوع ماسک هایی که افراد در جامعه می توانند استفاده نمایند، اجرا شده است. البته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند هنوز معلوم نیست که این ماسک زدن باعث حفاظت خود فرد گردد، اما ماسک زدن در صورتی که به درستی انجام گردد، باعث حفاظت افراد دیگر می گردد.

این سازمان تاکید می نماید که ماسک زدن نباید باعث نادیده دریافت فاصله گیری جسمی و بهداشت دست گردد.

دکتر ماریا وان کرخوه، رئیس فنی واحد پاسخ به کووید-19 و رئیس بخش بیماری های نوپدید و بیماری های مشترک میان انسان و حیوان در سازمان جهانی بهداشت درباره احساس کاذب امنیت ماسک زدن در میان افرادی که در راهپیماهایی های اعتراضی از جمله تظاهرات درباره مرگ جرج فلوید شرکت می نمایند، هشدار داد.

او گفت: ماسک زدن باید بخشی از یک راهبرد جامع پیشگیری باشد. هر کسی بیمار است باید در خانه بماند. افراد بیمار باید آزمایش شوند، افراد در تماس با انها شناسایی شوند و در قرنطینه قرار گیرند.

در راهنمای جدید توصیه می گردد همه افرادی که در بخش های بالینی بیمارستان ها، درمانگاه ها و سایر مراکز بهداشتی کار می نمایند، نه فقط کارکنانی که مستقیما با بیماران کووید-19 در تماس هستند، ماسک پزشکی بزنند.

توصیه پیشین این سازمان درباره استفاده از ماسک های پزشکی برای بیماران کرونا و افرادی که از آنها مراقبت می نمایند، نیز به قوت خود باقی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت ، افراد بالای 60 سال ماسک پزشکی بزنند ، بقیه افراد چه ماسکی استفاده نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت ، افراد بالای 60 سال ماسک پزشکی بزنند ، بقیه افراد چه ماسکی استفاده نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید