خبرنگاران ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی وزارت بهداشت

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، تهران - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی، مکلف کردن شرکت پیمانکاری تامین نیروی انسانی به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار و استفاده این نیروها از خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

خبرنگاران ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی وزارت بهداشت

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ آقای عابدی از وزارت بهداشت، سید کامل تقوی نژاد در این رابطه گفت: در راستای برقراری عدالت در نظام پرداخت همکاران شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و موسسه های وابسته وزارت بهداشت، بخشنامه جدیدی ابلاغ شد. یکی از مسائل مهم و مورد تاکید ما در این مدت، کاهش میزان تفاوت دریافتی همکاران حوزه سلامت در کشور بوده که در این زمینه تا به امروز گام های مهمی برداشته شده است. در این راستا، نشست های بسیاری با معاونت های مختلف وزارت بهداشت جهت تدوین بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی برگزار و بعد از آن نیز نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارسال کردیم و از آنها خواسته شد، پیشنهادها و راهکارهای مورد نظر خود را برای بهبود شرایط حقوق و دریافتی همکاران شرکتی ارسال نمایند.

تقوی نژاد اعلام کرد: در نهایت و پس از بحث و آنالیز های اجرا شده، مقرر شد حق الزحمه ماهیانه هر یک از مشاغل گروه پرستاری در سال 1399 در صورت اشتغال تمام وقت بر اساس قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت بدون احتساب اضافه کاری، برای کارشناسان پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی حداقل مبلغ 41 میلیون ریال، برای کاردان اتاق عمل، هوشبری و فوریت های پزشکی 36 میلیون ریال و برای بهیاری مبلغ 34 میلیون ریال پرداخت گردد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اضافه نمود: دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور موظف هستند حداقل تا 80 درصد پرداختی به مشاغل گروه پرستاری را برای سایر مشاغل نیز رعایت نموده و نسبت به پرداخت به آنها اقدام نمایند. یعنی همه همکاران شرکتی که طرف قرارداد شرکت های خدمات تامین نیروی انسانی هستند، شامل این بخشنامه می شوند و استثنایی برای هیچ گروهی قائل نشده ایم.

تقوی نژاد اظهار کرد: پرداخت برقراری حق اشعه و فوق العاده سختی شرایط محیط کار همکاران شرکتی در بیمارستان ها و بخش های روانی و سوختگی پس از معرفی پیمانکار به دانشگاه و دریافت تاییدیه درصد بلامانع است.

وی ادامه داد: در این بخشنامه به صورت شفاف عنوان شده که پرداخت نوبت کاری و اضافه کاری برای همکاران شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی بلامانع است و در صورت پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد، بخشنامه ابلاغی مقام وزارت درباره جداسازی کارانه از اضافه کار باید رعایت گردد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی مجاز هستند در صورت وجود اعتبار خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را برای همکاران شرکتی لحاظ نمایند.

تقوی نژاد با اشاره به تعداد زیاد شرکت های تامین نیروی انسانی، اضافه نمود: به دانشگاه ها و موسسه های وابسته اجازه داده شد به منظور نظارت بهتر و رعایت عدالت در پرداخت ها و همچنین پرداخت به موقع مطالبات افراد به کار گرفته شده، بر اساس تبصره 2 ماده 55 آیین نامه اقتصادی و معاملاتی دانشگاه ها، از شرکت کارآفرینان آوا سلامت خرید خدمت نمایند.

وی اظهار کرد: رعایت مبالغ مندرج در این بخش نامه برای سایر شرکت های تامین نماینده نیروهای مورد اشاره الزامی است و صراحت قانونی دارد. تمامی همکارانی که در این حوزه به وسیله شرکت های تامین نیروی انسانی حقوق و مزایای خود را دریافت می نمایند، شامل این مصوبه می شوند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور مکلف شدند در انعقاد قراردادهای بعدی موسسه با شرکت پیمانکاری تامین نیروی انسانی نسبت به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار اقدام نمایند.

تقوی نژاد اعلام کرد: هر گونه به کارگیری نیروی انسانی جدید حتی در قالب شرکت های پیمانکار، صرفا با مجوز معاونت توسعه وزارت بهداشت امکان پذیر است و هیچ یک از دانشگاه ها حق ندارند به صورت مستقل در این زمینه اقدامی صورت دهند. از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، پرداخت حقوق و مزایای همکاران شرکتی، به عنوان پرداخت های اجتناب ناپذیر تلقی شده و باید در موعد مقرر انجام گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید