حفظ جنگل ها در گرو گازرسانی به روستاهاست

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، خبرنگاران/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه گازرسانی به منطقه ها جنگلی و اهالی روستاها صورت گیرد خود مردم محافظ جنگل ها خواهند بود.

حفظ جنگل ها در گرو گازرسانی به روستاهاست

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت وگو با وبلاگ آقای عابدی اظهار کرد: چهار سال پیش، نامه ای به وزیر نفت دولت گذشته ارسال و درخواست کردیم که با توجه به کوهستانی و جنگلی بودن لرستان به خصوص شهرستان پلدختر توقع و انتظار ما این است که حفاظت از جنگل ها و مراتع و کشور با توسعه گاز رسانی در دستور کار وزارت قرار گیرد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر سازمان جنگل ها و در استان ها، ادارات کل منابع طبیعی تعداد محدودی از افراد را برای حفاظت از جنگل ها در یک استان در نظر گرفتند که برای این مهم کافی نیستند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه گازکشی را توسعه ندهیم در منطقه ها روستایی، عشایری و منطقه ها صعب العبور وجنگلی مردم راهی غیر از قطع درختان و استفاده از هیزم برای سوخت و گرمایش ندارند.

کاظمی اضافه نمود: چنانچه گازرسانی به منطقه ها جنگلی و اهالی روستاها صورت گیرد خود مردم محافظ جنگل ها و بلوط خواهند بود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه گازرسانی دستورات خوبی داده شده، اعلام کرد: در حال حاضر گازرسانی به منطقه ها بن لار، زیودار زورانتل و افرینه اجرا شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: چنانچه کار گازرسانی در داخل روستاها انجام گردد این موضوع می تواند یاری شایانی به معیشت اهالی روستاها داشته باشد و سبب رفاه آسایش آنها گردد.

کاظمی بیان کرد: در استان با سرعت عملیات گازرسانی در حال اجرا است و البته باید فشار را بیشتر کنیم تا مردم از این نعمت خدادادی برخوردار شوند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه مردم از نعمت گاز بهره مند شوند با فرهنگ سازی، خود آنان از قطع درختان جلوگیری می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حفظ جنگل ها در گرو گازرسانی به روستاهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ جنگل ها در گرو گازرسانی به روستاهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید