تحقیقات در خصوص قطع گسترده برق در منهتن

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، قطع پنج ساعته برق در منهتن نیویورک که زندگی میلیون ها نفر را مختل نموده یا تحت تاثیر قرار داده موجب اعتراضات و واکنش های شدید مردمی شده و قرار است در خصوص آن تحقیقاتی انجام گردد.

تحقیقات در خصوص قطع گسترده برق در منهتن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آقای عابدی به نقل از یاهونیوز، قطع برق در منهتن باعث از کار افتادن چراغ های هدایت و رانندگی، مترو، دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و ایجاد اختلال در کسب و کار عمومی مردم شد و آشوب و بی نظمی فراوانی را در این منطقه مشهور از نیویورک به وجود آورد.

آنالیز های اولیه نشان می دهد علت این قطع برق افزایش مصرف نبوده و لذا باید برای یافتن علت این رویداد تحقیقات علمی مفصلی انجام گردد، به گفته مسئولان محلی سیستم توزیع برق در منهتن برای افزایش مصرف کاملا آماده بوده و در هفته های گذشته و همزمان با افزایش دمای هوا برق قطع نشده بود.

از همین رو برآورد هایی در خصوص احتمال حمله سایبری یا دستکاری فیزیکی تجهیزات و خطوط انتقال برق در منهتن مطرح شده که موجب نگرانی هایی در آمریکا شده است.

به دنبال قطع برق در منهتن هزاران نفر در این منطقه از نیویورک مجبور شدند کیلومترها در منزل یا محل کار خود پیاده روی نمایند یا از تلفن همراه به عنوان چراغ قوه برای مسیریابی استفاده نمایند و برگزاری بسیاری از تئاترها، کنسرت ها و نمایش فیلم در محله مشهور برادوی هم متوقف شد.

چالز شومر سناتور امریکایی خواهان تحقیقات وزارت انرژی آمریکا در این زمینه شده تا میزان پایداری شبکه توزیع و انتقال برق در نیویورک تعیین گردد. وی خواهان آن شده تا از تکرار چنین رویدادهایی جلوگیری گردد. بعضی مهندسان برق در امریکا نیز خواهان افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های این کشور برای مقابله با چنین حوادثی شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تحقیقات در خصوص قطع گسترده برق در منهتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات در خصوص قطع گسترده برق در منهتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید