تحقیر AFC و آل سعود ، رسیدن به فینال آسیا دیگر رویا نیست

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رویای شیرین پرسپولیس، قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و این گفته چندان دور از دسترس نیست، زیرا بازی های درخشان پرسپولیس در مسابقات اخیر این موضوع را تایید می کنند.

تحقیر AFC و آل سعود ، رسیدن به فینال آسیا دیگر رویا نیست

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ آقای عابدی، تیم فوتبال پرسپولیس ایران با پیروزی برابر تیم النصر عربستان به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. شاگردان یحیی گل محمدی در ضربات پنالتی پیروز شدند، حریف پُر ستاره و قدرتمند خود را شکست دهند تا گام بلندی برای قهرمانی در این مسابقات برداشته باشند. پرسپولیسی ها این مسابقه را با اتفاقات حاشیه ای عجیبی شروع کردند. چند ساعت مانده به شروع مسابقه، AFC عیسی آل کثیر بهترین مهاجم سرخپوشان را به دلیل شادی گل جنجالی در بازی با پاختاکور، 6 ماه از فعالیت های ورزشی محروم کرد تا شوک بزرگی به اردوی پرسپولیسی ها وارد شود.

طبق حکم اعلام شده آل کثیر نتوانست در بازی نیمه نهایی برابر النصر، برای پرسپولیس به میدان برود. گل محمدی چاره ای نداشت جز اینکه بین آرمان رمضانی و مهدی عبدی یک بازیکن را در نوک خط حمله قرار دهد. سرمربی پرسپولیس ترجیح داد تا از مهاجم جوان خود در این مسابقه استفاده کند و عبدی فرصت بازی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرد. این اتفاق به نتیجه مثبت هم ختم شد و بعد از اینکه النصر با پنالتی چیپ حمدالله پیش افتاد، عبدی روی ارسال دیدنی بشار رسن گل مساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند تا به نوعی جواب اعتماد یحیی گل محمدی را داده باشد. در نهایت حامد لک ضربه پنالتی چهارم النصر را مهار کرد تا پرسپولیس در مجموع با نتیجه 6 بر 4 حریف خود را شکست دهد.

پرسپولیس در این مسابقه هم به فرایند گل نخوردنش در جریان مسابقه ادامه داد تا یک آمار فوق العاده را ثبت کند. از زمانی که حامد لک درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته، شاگردان یحیی گل محمدی طی 7 مسابقه گلی دریافت نکرده اند و تنها 2 بار از روی نقطه پنالتی دروازه سرخپوشان باز شده است.

به هر شکلی که بود، پرسپولیس پیروز شد در جنگ نرمی که حریف به وجود آورده بود، به پیروزی برسد و خود را در فینال لیگ قهرمانان آسیا ببیند. آن ها باید منتظر معین شدن حریف خود باقی بمانند، زیرا مسابقات شرق آسیا هنوز شروع نشده است. پرسپولیس خیلی هم راحت به فینال لیگ قهرمانان صعود نکرد و راه دشواری را برای رسیدن به این هدف بزرگ پیمود.

شاگردان یحیی گل محمدی در مرحله گروهی بالاتر از التعاون عربستان، الشارجه امارات و الدحیل قطر با اقتدار صدرنشین شدند. در شرایطی پرسپولیسی ها به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کردند که تا پایان هفته دوم تنها یک تساوی کسب کرده بودند. پس از جدایی علیرضا بیرانوند، علی علیپور و مهدی ترابی شاید خوشبین ترین هوادار پرسپولیس هم این تیم را در فینال لیگ قهرمانان نمی دید. با این وجود خرید های جدید پرسپولیس به خصوص حامد لک و عیسی آل کثیر عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشتند تا جای خالی نفرات جدا شده احساس نشود.

پرسپولیس پس از صعود به مرحله حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف السد قطر رفت که انواع ستاره ها را روی نیمکت و داخل زمین داشت. سرخپوشان پیروز شدند تیم ژاوی را اسیر بازی خوب خود کنند و در نهایت با گل دقایق پایانی آل کثیر به پیروزی برسند. آل کثیر در این مسابقه 2 بار هم توپ را به تیر دروازه زد تا یکی از نفرات برجسته این بازی لقب بگیرد.

سپس در مرحله یک چهارم نهایی نوبت به پاختاکور ازبکستان رسید که مبهوت بازی شاگردان گل محمدی شود. پاختاکور در شرایطی به مصاف پرسپولیس رفت که در مسابقه قبلی پیروز شده بود، استقلال ایران را از گردونه مسابقات حذف کند. آن ها، اما خیلی زود با اخراج ماشاریپوف شوکه شدند و نتوانستند موقعیت خطرناکی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند. عیسی آل کثیر خرید جدید و پیروز پرسپولیس هر 2 گل این تیم را به ثمر رساند تا به عملکرد خوب خود ادامه دهد. پرسپولیس در نهایت با 2 گل حریف پُر ادعای خود را شکست داد تا به نوعی انتقام دیگر کننده کشورمان را گرفته باشد.

رویای شیرین پرسپولیس، قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و این گفته چندان دور از دسترس نیست، زیرا بازی های درخشان پرسپولیس در مسابقات اخیر این موضوع را تایید می کنند. پیروزی برابر السد قطر، پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان کار راحتی نبود که شاگردان گل محمدی پیروز به انجام آن شدند. در حال حاضر تنها دغدغه هواداران پرسپولیس مربوط به محرومیت عیسی آل کثیر است که شاید در فینال مسابقات هم حضور نداشته باشد. البته پرسپولیس در بازی فینال از وحید امیری و احسان پهلوان هم نمی تواند استفاده کند. پرسپولیس برای دومین بار در 3 سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد تا رکورد جالبی را بین کنندگان کشورمان در فرمت جدید این رقابت ها ثبت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحقیر AFC و آل سعود ، رسیدن به فینال آسیا دیگر رویا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیر AFC و آل سعود ، رسیدن به فینال آسیا دیگر رویا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید