تاجر کفش آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی در شبکه اجتماعی واتس آپ

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند تجارت بین المللی از یک تاجر کفش کلاهبرداری نموده بود، اطلاع داد.

تاجر کفش آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی در شبکه اجتماعی واتس آپ

به گزارش گروه حوادث وبلاگ آقای عابدی از ایران آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شخصی با در دست داشتن دستور قضائی مبنی بر شناسایی متم به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد، با فردی که مدعی بود تاجر بین المللی است به وسیله شبکه اجتماعی واتساپ آشنا شده است و مبلغ 750 میلیون ریال از وی کلاهبرداری نموده است.

وی بیان داشت: شاکی در ادامه گفت، در شبکه اجتماعی واتساب با شخصی که خود را از تاجران به نام معرفی نموده بود آشنا شدم و باتوجه به اعتمادی که به این فرد پیدا نموده بودم، قرار شد که در مورد خرید و فروش کفش بصورت عمده و تجارت بین المللی با یکدیگر همکاری کنیم و من مبلغ 750 میلیون ریال وجه نقد به حسابی که وی اعلام نموده واریز کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن شخص دریافت نکردم.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: علیرغم اینکه مجرم با زیرکی تمام به وسیله حساب بانکی یک شاگرد کفاشی در یکی از استان های غربی کشور مبلغ را بصورت نقدی دریافت نموده تا پلیس شاگرد کارگاه کفاشی را متهم ردیف اول پرونده بداند، با هوشیاری افسران سایبری پلیس فتا ردپای کلاهبردار در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش در یکی از شهرهای حاشیه ای تهران دستگیر و در مخفیگاهش تجهیزات الکترونیکی کشف شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه متهم در پس از انقال به پلیس فتا به جرم ارتکابی خویش اعتراف کرد، و گفت با این روش از افراد زیادی سرقت نموده است، ادامه داد: آنالیز های پلیسی برای کشف سایر جرائم در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت دریافت و یا ارائه خدمات در فضای مجازی حتما از هویت و موقعیت اجتماعی طرف دیگر معامله آگاه و اطمینان کامل پیدا کنید و از پرداخت مبلغ بیعانه خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک می توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "تاجر کفش آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی در شبکه اجتماعی واتس آپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجر کفش آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی در شبکه اجتماعی واتس آپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید