برایان هوک میانجی اعراب هم شد!

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، ایسنا نوشت: برایان هوک گفت، واشنگتن به فشار برای انتها بایکوت چهار کشور علیه قطر ادامه می دهد و امیدوار است بستری شدن امیر کویت که رهبری حل و فصل این مناقشه چند ساله را بر عهده دارد، تاثیری منفی بر تلاشهای دیپلماتیک نگذارد.

برایان هوک میانجی اعراب هم شد!

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به چالش پیش رو برای سرانجام دادن به بحرانی که شورای همکاری خلیج فارس را گرفتار نموده و بحرین، عربستان و امارات بخشی از این بایکوت علیه عضو دیگر، قطر از ژوئن 2017 هستند، اذعان نموده است. مصر هم به این بایکوت پیوسته و این کشورها مرزها و حریم هوایی خودشان را به روی قطر بسته اند.

کویت و عمان، دو کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس از آن موقع به دنبال برقراری گفت وگو میان این کشورها بوده و شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت این کوشش ها را رهبری می کرد. امیر کویت از 18 ژوئیه در بیمارستان بستری است و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

برایان هوک پس از نشست با مقام های قطری در دوحه به وبلاگ آقای عابدی گفت: انتظارم این است که نقشی که کویت ایفا می کرد، ادامه یابد. امیر کویت در کلینیک مایو در ایالت مینه سوتا آمریکاست. همانطور که گفتم، ایالات متحده بسیار امیدوار است که حال ایشان به زودی خوب گردد.

این مقام آمریکایی همچنین از برنامه سفر روز دوشنبه خود برای حضور در کویت و ملاقات با مقام های آنجا سخن گفت.

هوک گفت: ظرف چند سال گذشته شاهد حرکت چند گام رو به عقب بودم. ما به زمان هایی رسیدیم که من فکر کردم طرفین خوش بین هستند و همچنین به مراحلی رسیدیم که طرفین بدبین بوده اند. گمان می کنم نقش ما و نقش کویت این است که هر آنچه می توانیم برای ایجاد گفت وگو انجام دهیم و به آن ها یاری کنیم که پیشرفتی حاصل گردد.

این چهار کشور در پنجم ژوئن 2017 درست پس از نشستی در عربستان که رهبران شورای همکاری خلیج فارس با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کردند، روابط خودشان با قطر را قطع کردند. آن ها می گویند، این بحران در حمایت ادعایی قطر از گروه های افراطگرا در منطقه نشات می گیرد؛ اتهامی که دوحه بارها رد نموده است.

برایان هوک همچنین گفت، این موضوع در جریان مذاکرات روز یکشنبه او با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر مطرح شد. او تاکید نمود، این بحران بسیار طولانی شده است و از آن ها خواست اعتماد و اتحاد را بازسازی نمایند.

هوک تاکید نمود: این مناقشه مدت هاست ادامه دارد و در نهایت به منافع منطقه ای مشترک ما در ثبات و شکوفایی و امنیت آسیب می زند. سرانجام دادن به این بحران واقعا به پیشبرد منافع جمعی تمامی طرف های درگیر این مناقشه یاری می نماید. امیدوارم بستری شدن امیر کویت هیچ تاثیر منفی بر این کوشش های دیپلماتیک نگذارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "برایان هوک میانجی اعراب هم شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک میانجی اعراب هم شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید