بخش ها و خدمات فرودگاه بین المللی ارجان قبرس

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، یکی از پرتوریستترین مقاصد خارجی برای ایرانیان، کشور قبرس می باشد که در حوزه دریای مدیترانه قرار گرفته است. قبرس که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می گردد، به دو بخش قبرس ترک نشین و قبرس یونانی تقسیم شده است. بخش ترک نشین جمهوری قبرس به وسیله کشور ترکیه اداره شده و از سال 1983 با نام قبرس شمالی خوانده می گردد. البته تا کنون هیچ کشوری قبرس شمالی را به رسمیت نشناخته است. قبرس به علت آب هوای معتدل، سواحل زیبا و امکانات تفریحی که دارد، سالانه حدود 4 میلیون توریست را به سمت خود جذب می نماید. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، اغلب سفرهایی که به قبرس انجام می گردد، به وسیله خصوص هوایی می باشد. در نتیجه آشنایی با بخش های فرودگاه بین المللی ارجان برای توریستان و کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، امری ضروری به نظر می رسد. در بخش معماری فرودگاه بین المللی ارجان قصد داریم تا شما را بعلاوه با فهرست پروازهای فرودگاه بین المللی ارجان آشنا کنیم.

بخش ها و خدمات فرودگاه بین المللی ارجان قبرس

فرودگاه بین المللی قبرس

فرودگاه بین المللی ارجان (Ercan International Airport) یک فرودگاه همگانی (مسافری) است که در شهر نیکوزیای شمالی و در ارتفاع 123 متری از سطح دریا واقع شده است. کد یاتای ECN این فرودگاه و کد ایکائوی آن LCEN می باشد. گفته می گردد هر هفته به طور میانگین 100 پرواز در باند پروازهای فرودگاه بین المللی ارجان می نشیند.

اطلاعات پرواز فرودگاه

در حال حاضر 4 شرکت هواپیمایی پگاسوس، ترکیش ایر قبرس، اطلس جت و ترکیش ایر برنامه های پرواز خود را به صورت ثابت و چارتری به وسیله این فرودگاه انجام می دهند. فاصله هوایی شهر تهران تا فرودگاه ارجان 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد، اما در حال حاضر هیچ یکی از شرکت های هوایی داخلی پرواز مستقیم به مقصد این فرودگاه نداشته و تمام پروازها به وسیله شرکت های خارجی مانند ترکیش ایر، اطلس جت و پگاسوس صورت می گیرد.

پایانه های فرودگاه

جدیدترین پایانه فرودگاه ارجان با نام دروازه قبرس شمالی در سال 2004 به بهره برداری رسید و اغلب پروازهای خارجی نیز به وسیله همین پایانه انجام می گردد. با اینکه پایانه دروازه قبرس شمالی یک ساختمان بزرگ دارد و می تواند همه پروازهای ورودی و خروجی را انجام دهد، اما پروازهای این پایانه به وسیله سالن های متفاوتی در بین بخش های فرودگاه بین المللی ارجان انجام می شوند.

امکانات فرودگاه

فرودگاه ارجان، فرودگاهی مدرن است و برج کنترل آن برای کنترل ترافیک هوایی مجهز به سیستم های پیشرفته کامپیوتری می باشد. یکی از نکات جالب این فرودگاه باند سنگفرش شده آن است که 2,755 متر طول دارد و در آخرین بازسازی های اجرا شده، 1800 متر دیگر نیز به آن اضافه شد. رستوران های شبانه روزی، کافه ها، فروشگاه ها و یک پارکینگ با ظرفیت 800 خودرو از جمله امکاناتی است که برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در معماری فرودگاه بین المللی ارجان امکانات ویژه ای نیز برای معلولان جسمی و حرکتی وجود دارند.

دسترسی به فرودگاه

شهر نیکوزیا، بزرگترین شهر قبرس و مرکز این کشور است. این شهر بر اثر جنگی که بین یونانی ها و ترک های قبرس انجام شد، به دو بخش نیکوزیای شمالی و جنوبی تقسیم شد. نیکوزیای شمالی در بخش قبرس شمالی قرار داشته و فرودگاه بین المللی ارجان نیز در آن و در منطقه ای مسکونی به نام تیموو (Tymvou) واقع شده است. در فرودگاه تاکسی هایی به صورت شبانه روزی فعال هستند که مسافران را از تیموو به دیگر نقاط قبرس شمالی می رسانند. البته به یاد داشته باشید که هزینه کرایه تاکسی را با یورو بپردازید. اگر دوست دارید یک خودرو داشته باشید و در طول اقامت خود در قبرس، به راحتی به گشت و گذار بپردازید، می توانید از همان فرودگاه اقدام نموده و یک خودرو کرایه کنید. البته در صورتی این کار قابل انجام است که شما گواهینامه بین المللی داشته باشید.

منبع: همگردی

به "بخش ها و خدمات فرودگاه بین المللی ارجان قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش ها و خدمات فرودگاه بین المللی ارجان قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید