با تور مجازی به قصر دره لوآر سفر کنید

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، شاتوی دره لوآر با معماری نفس گیر، تاریخچه غنی و باغچه های باشکوهش، از دیدنی های مهم فرانسه است. در این مطلب به وسیله تور مجازی به این قصر سفر می کنیم.

با تور مجازی به قصر دره لوآر سفر کنید

کشور فرانسه با ویژگی های خاصی شناخته می گردد. از عطرهای معروف و سینما و فوتبال گرفته تا رخ دادهای بزرگ تاریخی و جنگ های بزرگ و گویش های زبانی ویژه، همگی از جمله مواردی هستند که این کشور را در فکر ما تجسم می نمایند. اگر تمامی این موارد را کنار بگذاریم، باز هم چیزهایی پیدا می شوند که با آن ها بتوانیم فرانسه را در فکر خود تجسم بکنیم. این موارد، قلعه های بزرگ و باشکوه هستند. وجود قلعه ها و سازه های بزرگ همواره از ویژگی های شاخص این کشور بوده است. کمااینکه اگر نگوییم اصلی ترین نماد، یکی از بزرگ ترین و شاخص ترین نمادهای کشور فرانسه یک سازه بزرگ الجثه و نفس گیر با نام برج ایفل است. کنار این برج، قلعه لوور را هم قرار بدهید تا بدانید که فرانسه از منظر معماری، چه جایگاه مهمی دارد. قلعه ای که حالا آن را با نام موزه لوور می شناسیم.

هر یک از این سازه ها چه از منظر زیبایی بصری و چه از منظر پیشینه تاریخی، به شدت عمیق هستند. قلعه ها و سازه های دیدنی پر تعداد را می توان در فرانسه پیدا کرد تا در دیدن و مکاشفه آن ها غرق شد. کاخ دره لوآر (Châteaux of the Loire Valley) یکی از همین سازه های به خصوص است. این کاخ، یک دژ بزرگ است که بیش از 300 کیلومتر مربع منطقه دره لوآر را درنوردیده و به لیست میراث جهانی یونسکو هم راه پیدا نموده است. یک بنای دیدنی و باشکوه که در این قسمت از تورهای مجازی، به آن سفر خواهیم کرد.

قسمت بزرگی از آفرینش قصر لوآر در سده های میانی تاریخ اروپا شاخ وبرگ گرفته و بخش مهمی از ساختار آن هم در دوره رنسانس، بازسازی شده است؛ عصری که شاه های فرانسوی این قصر را به عنوان اقامت گاه خود انتخاب می کردند. این قصر در سال های جنگ جهانی اول، منطقه مهم برای بیمارستان ها و آسایشگاه های سربازان به شمار می رفت. قصر دره لوآر توانست از جنگ جهانی دوم هم جان سالم به در ببرد و به سازه ای تاریخی و باشکوه تبدیل گردد که قسمتی بزرگ از تاریخ اروپا را تجلی می نماید.

در منطقه ای که امروزه قصر مورد بحثمان در آن قرار گرفته است؛ در قرن 13 میلادی یک قلعه ساخته شده بود. قلعه ای که همراه با تمامی زمین های اطراف آن، به وسیله یک شخص درباری با نام توماس بوهیر (Thomas Bohier) خریده و ساخته شد. بوهیر با یاری همسرش به ساخت یک قصر بزرگ دست زد و تصمیم گرفت که آن را به اقامت گاه خود تبدیل بکند. در قرن 16 میلادی، قصر به وسیله شاه فرانسیس اول، از دسترس فرزند توماس بوهیر خارج شد. شاه فرانسیس که از مراجعه به این بنای بزرگ، لذتی وافر را تجربه نموده بود، مالکیت آن را در دست گرفت و پسرش یعنی هنری دوم، وارث این قصر شد. هنری دوم که ماجراهای او با ملکه دیانا و جان فشانی هایش برای ملکه ای که 19 سال از او بزرگ تر بود، به یک داستان حماسی و شاعرانه شباهت دارد.

پس از مرگ هنری دوم، مالکیت قصر به هنری سوم و پس از مرگ او، مالکیت این بنای باشکوه به همسرش رسید. همسر هنری سوم با نام ملکه سفید معروفیت داشت. چراکه خیلی زود به یک بیوه تبدیل شد و به مدت 12 سال، لباس عزای سفید خود را از تنش درنیاورد. این قصر در سال 1733 به مالکیت شخصی ثروتمند عایدی. یک قرن بعد، زنی با نام مادام پلوزه (Madame Pelouze) مالکیت این قصر را به دست گرفت. قصری که این روزها در اختیار خاندان مانیر واقع شده است. خاندانی که این بنای باشکوه را در قرن 19 خریداری کرد. این قلعه حالا به شکل کاملا عمومی در دسترس گردشگر ها قرار گرفته است.

این قلعه در سال های قرن 17 میلادی با سبک و سیاق معماری رنسانسی، کاملا از نو ساخته شد و اگر این روزها چشمتان به زیبایی هایش بیفتد، یاد و خاطره قصر لوکزامبورگ در خاطرتان زنده می گردد.

قصر دره لوآر پس از اینکه مدتی در دستان برادر ناپلئون بوناپارت یعنی جروم قرار داشت، به یک قلعه مستحکم تبدیل شد. این جهت از آفرینش و معماری قصر در ادامه به وسیله اعضای خاندان کاروالیو در سال های آغازین قرن 20 میلادی ادامه پیدا کرد. باغچه های بزرگ، تراس های دیدنی، درختان میوه متنوع در باغچه قصر، و موارد پر تعداد دیگر از جمله دیدنی های این قصر هستند که هوش از سر هر گردشگری می برد. در ادامه از شما دعوت می کنیم تا به وسیله قسمت ابتدایی این مطلب، از چهارچوب تورهای مجازی وبلاگ آقای عابدی به قصر دره لویر سفر کنید. وبلاگ آقای عابدی روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از وبلاگ آقای عابدی از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "با تور مجازی به قصر دره لوآر سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به قصر دره لوآر سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید