انتقال مهاجم تیم ملی به دورتموند جدی تر شد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رسانه های روسی برآورد درباره جانشینان احتمالی سردار آزمون در تیم زنیت را شروع نموده اند و شاید این بار داستان جدایی او بالاخره شکل جدی تری به خود بگیرد و برخلاف دفعات قبل، آزمون به یکی از لیگ های معتبر اروپایی منتقل گردد.

انتقال مهاجم تیم ملی به دورتموند جدی تر شد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ آقای عابدی، بروسیا دورتموند در این فصل با وجود در اختیار داشتن بازیکنان خوب بازهم نتوانسته از لغزش بایرن مونیخ استفاده نموده و خود را به صدر جدول بوندس لیگا برساند. فصل پیش مونیخی ها در اوج قرار داشتند و حتی در اروپا نیز بدون رقیب بودند، اما سال جاری شرایط تیم فلیک کمی متفاوت شده و زرد ها این شانس را داشتند تا با یاری ستاره هایی، چون رویس، هالند و سانچو پس از سال ها خود را به مقام قهرمانی لیگ برسانند. دورتموند در 17 ملاقات خود در این فصل 6 باخت را تجربه نموده که مسلما بدترین آن شکست خانگی 5 بر یک برابر اشتوتگارت بود که منجر به برکناری لوسین فاوره از مربیگری تیم شد. مدیران باشگاه در مهلت نقل وانتقالات زمستانی به فکر تقویت تیم خود هستند و ظاهرا یکی از گزینه های آن ها سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت است که در دو فصل اخیر عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشته است. البته با وجود ستاره های خط حمله دورتموند بعید است آزمون بتواند خیلی زود صندلی ثابتی در این تیم پیدا کند و کار دشواری در این تیم آلمانی و بوندس لیگا خواهد داشت.

گزینه های زنیت

زنیت سن پترزبورگ هنوز تصمیمی قطعی درباره آینده سردار آزمون، مهاجم ایرانی خود نگرفته و معین نیست آیا درنهایت این ستاره گلزن خود را در ژانویه به باشگاه دیگری واگذار خواهد نمود یا نه. با این حال رسانه های روسی حتی حدس درباره جانشینان احتمالی او در این تیم را نیز آغاز نموده اند و شاید این بار داستان جدایی او بالاخره شکل جدی تری به خود بگیرد و برخلاف دفعات قبل، آزمون به یکی از لیگ های معتبر اروپایی منتقل گردد.

سایت نوااسپورت روسیه در خبری از احتمال انتقال آندره سیلوا، مهاجم سابق میلان به زنیت خبر داده و می نویسد: روزنامه های آلمانی از احتمال حضور آندره سیلوا، مهاجم 25 ساله آینتراخت فرانکفورت در زنیت خبر می دهند. سیلوا در صورتی به زنیت خواهد رفت که این تیم سردار آزمون را به باشگاه دیگری بفروشد. سیلوا در دو فصل گذشته عملکرد خوبی در تیم آلمانی داشته و در 40 بازی خود برای آینتراخت پیروز به زدن 24 گل شده است. از سوی دیگر او سابقه بازی در لیگ های اسپانیا، پرتغال و ایتالیا را نیز در کارنامه دارد و می تواند خرید خوبی برای زنیت باشد. این شایعات درحالی شکل گرفته است که احتمال جدایی مهاجم گلزن آبی و سفید ها بالا گرفته است و شاید در همین زمستان شاهد جدایی او باشیم.

سیلوا تنها گزینه مطرح شده برای جانشینی آزمون نیست و از دنیس من، مهاجم جوان و رومانیایی استه آوا بخارست نیز به عنوان یکی از نفرات مدنظر زنیت نام برده می گردد. او پیش از این در رادار منچستریونایتد هم قرار داشته و گفته می گردد یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال رومانی محسوب می گردد. با این حال سرگئی گراسیمتس، بازیکن سابق زنیت به سایت اسپورتز روسیه می گوید: به نظر مهاجمان کنونی تیم برای زنیت کافی هستند و ما احتیاجی به خرید بازیکنی جدید در این پست نداریم. ما درحال حاضر آرتم زیوبا را به عنوان بهترین مهاجم روسیه و سردار آزمون را به عنوان بهترین مهاجم ایران در اختیار داریم و احتیاجی به خرید جدید نیست. تنها درصورتی که آزمون راهی تیم دیگری گردد که البته اخباری در این زمینه شنیده می گردد، ما باید به سراغ یک مهاجم جدید برویم و فرد مناسبی را جانشین او کنیم. در غیر این صورت همین نفرات برای پیروزیت تیم کافی هستند.

ناکام برابر قدرت بایرن

برای دورتموند شاید تقویت خط حمله با وجود نفراتی که در اختیار دارد چندان در اولویت نباشد، اما شاید با توجه به اینکه ارلینگ هالند، پدیده نروژی و جوان این تیم مورد توجه باشگاه های زیادی واقع شده است و ممکن است در خاتمه همین فصل راهی تیم دیگری گردد، آن ها از همین حالا به فکر خرید جانشین او هستند.

این تیم آلمانی در سال های اخیر بیش از اینکه به فکر رقابت بر سر کسب قهرمانی در لیگ یا فتح جام باشد، به دنبال خرید ستاره های جوان و آینده دار است تا با فروش آن ها هزینه های خود را تامین نموده و درآمدزایی خوبی داشته باشد. اتفاقی که طی این سال ها در انجام آن بسیار پیروز ظاهر شده اند و شاید این یکی از مهم ترین دلایلی است که دورتموند به ندرت در سال های اخیر خطری جدی برای بایرن مونیخ محسوب شده است. این تیم در فصول اخیر مربیان نامداری، چون یورگن کلوپ و توماس توخل را روی نیمکت خود داشته، اما فروش ستاره ها باعث شده تا آن ها هم نتوانند در نتیجه گیری پیروزیت بزرگی داشته باشند. دورتموند اگر چه همواره در میان تیم های بالای جدول قرار داشته، اما لغزش هایی که در طول فصل داشته باعث شده تا از کسب جام باز بمانند. همانند اتفاقی که دو سال پیش برای این تیم رخ داد و درحالی که به نظر می رسید بالاخره جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد در هفته های خاتمهی نتایج ضعیفی گرفتند تا بایرن فاصله خود را جبران کند و قهرمان بوندس لیگا گردد.

خرید هالند از ردبول سالزبورگ در میانه های فصل قبل باعث شد تا تیم در خط حمله صاحب یک ماشین گلزنی گردد، اما عملکرد استثنایی این ستاره جوان هم نتوانست این تیم را در رقابت با بایرن به پیروزیت برساند. مونیخی ها سه گانه را فتح کردند و دورتموند بدون کسب جام فصل را به خاتمه برد. در تابستان لوسین فاوره، مربی آن موقع تیم برای تقویت تیم خود به سراغ نفراتی، چون امره چان از یوونتوس، توماس مونیه از پاری سن ژرمن و جود بلینگهام از بیرمنگام رفت و رینیه را نیز به صورت قرضی از رئال مادرید به خدمت گرفت. این مربی آلمانی به خوبی می دانست که مهم ترین معضل تیمش در فاز دفاعی است و اگر بتواند تعداد گل های خورده را کمتر کند دورتموند به یکی از تیم های قدرتمند آلمان و حتی اروپا تبدیل خواهد شد. با این نتایج ترزیچ پس از توماس دال، بدترین آغاز را در 6 مسابقه در لیگ داشته و یکی از ضعیف ترین آمار ها بین مربیان تاریخ باشگاه را در اختیار دارد. او که سابقه حضور در کادر فنی تیم در زمان یورگن کلوپ را هم در کارنامه دارد هنوز نتوانسته اثرگذاری لازم را در این تیم داشته باشد و احتمالا دورتموند در خاتمه فصل به سراغ گزینه هایی که پس از برکناری فاوره مطرح شده بودند، ازجمله مارکو رز (مونشن گلادباخ)، رالف رانگنیک و جولین ناگلزمن (لایپزیگ) خواهد رفت.

باخت در ملاقات 6 امتیازی

شاگردان ترزیچ سه شنبه شب ملاقات حساس برابر بایرلورکوزن را 2 بر یک باختند و در رده چهارم جدول قرار گرفتند. دتمار هامان، ملی پوش سابق آلمانی درباره شرایط فعلی دورتموند می گوید: این تیم در زمین فاقد نظم، انگیزه و شخصیت برنده بودن است و با این شرایط نمی تواند امیدی به پیروزیت در این فصل داشته باشد. آن ها احتیاج به تغییراتی دارند تا بتوانند از شرایط کنونی خارج شده و عملکرد بهتری در زمین داشته باشند.

مارکو رویس، کاپیتان زرد ها نیز که هفته گذشته یک ضربه پنالتی را برای تیمش از دست داد و در این بازی هم عملکرد چندان خوبی نداشت، درباره شرایط تیمش می گوید: در طول بازی فضای زیادی را در اختیار لورکوزن قرار دادیم و همین باعث شد در ضدحملات حریف بسیار آسیب پذیر باشیم. پس از اینکه گل تساوی را زدیم فشار زیادی آوردیم تا گل بعدی را بزنیم، اما نتوانستیم به هدف خود برسیم و در عوض فضا را در اختیار حریف قرار دادیم تا بازهم به ما گل بزند. خیلی راحت می توانستیم از فرصت ها استفاده کنیم، اما درنهایت بازی را باختیم.

در چنین شرایطی دورتموند در خط دفاعی خود احتیاج به تقویت دارد و زوج متز هوملس و آکانجی که در طول فصل بیشتر در قلب خط دفاعی این تیم حضور داشته اند، عملکرد چندان خوبی ارائه ننموده اند. در خط میانی و حمله نیز حضور بازیکنان جوان و کم تجربه باعث شده تا تیم در ملاقات های مهم و سرنوشت ساز نتواند از فرصت ها به خوبی استفاده کند و احتیاج به یک هافبک باتجربه در میانه میدان این تیم به خوبی حس می گردد.

رسانه های آلمانی معتقدند اگر دورتموند برای خرید آزمون جدی باشد با توجه به اینکه با سیستم 1-3-2-4 بازی می نماید و در ترکیب خود تنها یک مهاجم نوک دارد مسلما به دنبال جانشینی مطمئن برای هالند است تا در ملاقات هایی که این ستاره نروژی در فرم خوبی قرار ندارد، سردار را به جای او راهی زمین کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه احتمال جدایی هالند در تابستان بسیار جدی است و ممکن است او دورتموند را ترک کند، سران باشگاه به دنبال گزینه ای مناسب برای جانشینی او هستند و ترجیح می دهند تا در ژانویه این خرید را انجام دهند تا مهاجم جدید در طول مدت باقی مانده تا خاتمه فصل با شرایط این تیم و بوندس لیگا به خوبی آشنا گردد و مسئله ای برای جا افتادن در این تیم نداشته باشد.

فرهیختگان

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقال مهاجم تیم ملی به دورتموند جدی تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال مهاجم تیم ملی به دورتموند جدی تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید