افزایش مهاجرت به شمال انتاریو به وسیله برنامه Pilot

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، برنامه آزمایشی پیشنهاد شده، مهاجران را ترغیب به مهاجرت به شمال انتاریو خواهد کرد.

افزایش مهاجرت به شمال انتاریو به وسیله برنامه Pilot

موسسه Northern Policy اظهار دارد، طرح آزمایشی مطرح شده،پذیرش 1,500 نیروی کار خارجی به طور سالیانه را هدف قرار داده است. دولت انتاریو ترغیب شده است تا برنامه مهاجرت جدیدی را به صورت آزمایشی برای رفع کردن احتیاج بازار کار مناطق شمالی و روستایی انتاریو راه اندازی نماید.

اتاق فکر مستقلی توسط موسسه Northern Policy راه اندازی شد تا به مسائل مناطق شمالی انتاریو، دراو های آزمایشی مناطق روستایی و دورافتاده انتاریو به وسیله برنامه های موجود استانی- فدرال مهاجرت آتلانتیک کانادا (AIP) و برنامه ابتکاری مهاجرت به روستای Modern رسیدگی نماید.

چارلز سیرتویل (Charles Cirtwill)، کننده و مدیرعامل موسسه Northern Policy گفت: برای رفع کردن کمبودهای بازار کار مناطق روستایی انتاریو و جلوگیری از کاهش جمعیت در این منطقه، احتیاجمند برنامه هایی همانند برنامه های موجود هستیم. در حینی که انتاریو آماده یک انتخابات عمومی استانی در ماه ژوئن می شود، سیرتویل مطرح کرد که هفته های آینده، هفته های مهمی برای این برنامه آزمایشی پیشنهاد شده می باشند.

سیرتویل در اخبار سایت CIC News اعلان نمود: دولت فدرال و رهبران شمالی بخش فدرال در راستا صحیحی فکر می کنند و به نظر من انتخاب استانی، فرصتی مهم برای این است که ببینیم آیا می توانیم راهبران استانی را نیز در راستا مشابهی با خود همراه کنیم یا نه.

علاقه دولت فدرال برای مشارکت در برنامه آزمایشی

به گفته سیرتویل، دولت کانادا در حال حاضر تمایل خود به همکاری با شرکای خود در شمال انتاریو در برنامه هایی همانند AIP را نشان داده است. این برنامه از طرف شهر پاریس برای کارفرمایان چهار استان آتلانتیک کانادا که دارای نیروهای کار خارجی مناسب هستند و برای فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه های مناطق آتلانتیک کانادا تدارک دیده شده است.

طرح مهاجرت به مناطق آتلانتیک کانادا

اقامت فارغ التحصیلان بین المللی در آتلانتیک کانادا بدون احتیاج به سابقه کار

طبق ادعای سیرتویل، وزیر صنعت، نوآوری و توسعه مالی، آقای Navdeep Bains نیز برنامه آزمایشی آتلانیتک را به عنوان مدلی برای افزایش سطح مهاجرت در این منطقه به وسیله استراتژی جدید دولت فدرال برای رفاه و رشد مناطق شمالی انتاریو خطاب نمود.

همانند برنامه AIP (مهاجرت به کانادا به وسیله استان های آتلانتیک (AIPP))، برنامه آزمایشی انتاریو احتیاجمند سهمیه استانی مجزا از دولت فدرال است که باید بیشتر از سهمیه سالیانه برنامه های استانی انتاریو، که برای سال 2018، 6,600 مورد پیش بینی شده است، باشد. سیرتویل اظهار دارد که این عدد می تواند سالیانه 1000 تا 1500 مهاجر جدید طی یک دوره آزمایشی 5 ساله، برای اسکان آنها در انتاریوی شمالی باشد. در صورت موفقیت آمیز بودند برنامه می توان آن را به سایر مناطق روستایی و دور ازدسترس انتاریو نیز بسط داد.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو (OINP)

ابتکارات منطقه Modern مانیتوبا

برنامه ابتکاری شهرستان modern مانیتوبا، به عنوان برنامه الهام بخش برنامه آزمایشی انتاریو به کار رفت. این برنامه در سال 2012 راه اندازی شد و برای شناسایی نیروهای کار خارجی که احتیاج بازار کار مشاغل مدنظر در شهر Modern مانیتوبا را برآورده می کردند، طراحی شد. این برنامه به جمعیت محلی یاری کرد تا بین سال های 2011 و 2016 تا سقف 11 درصد رشد کنند.

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP)

مانیتوبا با فراهم کردن امکان مستقیم برای انتخاب مشاغل بازار کار، داوطلبینی که دارای مهارت ها و تمایل به امدن در این مشاغل هستند، را جذب و حفظ می نمایدو انتاریو می تواند گزینه بعدی دنباله روی این کار باشد.

راه اندازی یک طرح مهاجرت متمرکز بر مناطق روستایی انتاریو باعث اصلاح عدم تعادل فعلی که منجر به سکونت اکثریت مهاجران استان در اطراف تورنتو شده است، خواهد شد. مجموع 356,930 مهاجری بین سال های 2001 و 2016 در تورنتو ساکن شده بودند با تعداد 695 مهاجری که در Thunder Bay و 1000 نفری که در Sundbury سکونت گزیده اند، اصلا قابل قیاس نمی باشند.

اگر به مناطق روستایی و دور دست انتاریو- مناطق شمالی، جنوبی یا شرقی انتاریو- نگاهی بیاندازید متوجه این حقیقت ساده خواهید شد که جذب و اسکان مهاجران کاملا زیر میانگین کشور است و احتیاجمند رسیدگی و یاری سریع می باشد.

منبع: ویزا موندیال

به "افزایش مهاجرت به شمال انتاریو به وسیله برنامه Pilot" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهاجرت به شمال انتاریو به وسیله برنامه Pilot"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید