آمریکا به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در نشست آسه آن شرکت نمی کند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، دولت آمریکا به دلیل هراس از شیوع ویروس کرونا در جنوب آسیا، حضور در نشست سران کشورهای این حوزه را لغو کرد.

آمریکا به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در نشست آسه آن شرکت نمی کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آقای عابدی، آمریکا تصمیم گرفته است به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا در جنوب آسیا، از شرکت در نشست سران کشورهای این منطقه (آسه آن) خودداری کند.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا جمعه شب به خبرگزاری رویترز گفت: همان طور که جامعه جهانی در راستای شکست ویروس کرونای جدید تلاش می کند، آمریکا در مشورت با همکارانش در آسه آن این تصمیم سخت را اتخاذ کرد که از شرکت در نشست رهبران آسه آن خودداری کند.

این مقام آمریکایی افزود، واشنگتن برای روابطی که با اعضای آسه آن دارد ارزش زیادی قائل است و به دنبال شرکت در نشست های آینده خواهد بود.

الیزابت دوگان معاون رئیس شورای تجاری آمریکا-آسه آن نیز گفت از اتخاذ این تصمیم مطلع بوده و نشست بزرگی با محور تکنولوژی که قرار بود در حاشیه نشست اصلی برگزار شود نیز لغو شده است.

آمریکا در حالی از شرکت در این نشست امنتاع می کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، در نشست سال گذشته سران آسه آن نیز شرکت نکرده بود. وی از سران 10 کشور عضو آسه آن درخواست کرد در لاس وگاس با او دیدار کنند.

از زمان آغاز انتشار بیماری کووید-19 در جهان تا کنون، 60 نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شده اند. بسیاری از سیاست مداران و قانون گذاران آمریکایی اقدامات کاخ سفید برای پیشگیری از فراگیر شدن کرونا در این کشور را ناکافی دانسته اند.

مایک پنس معاون ترامپ که از سوی او به عنوان مسئول مبارزه با کرونا در آمریکا انتخاب شده است روز جمعه گفت: از میان تمامی موارد [ابتلا]، همگی درمان شده اند و حالشان خوب شده است. وی افزود تنها یک نفر از مبتلایان همچنان در بیمارستان بستری است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در نشست آسه آن شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در نشست آسه آن شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید