کشف ردپای بعضی افراد در پرونده کیک های آلوده به قرص ، انبارها پلمب شدند ، مردم در روزهای آینده کیک بخورند؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با تاکید بر این که جاسازی قرص از نظر فنی نمی تواند در خط فراوری رخ داده باشد، از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک های آلوده به قرص اطلاع داد و گفت که اگر از این انبارها کیکی توزیع شده باشد از بازار جمع آوری شده است.

کشف ردپای بعضی افراد در پرونده کیک های آلوده به قرص ، انبارها پلمب شدند ، مردم در روزهای آینده کیک بخورند؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از ایسنا، سیدمحمد رضا مرتضوی اظهار کرد: اگر این قرص ها در خط فراوری جاسازی شده بود، بعد از قرار دریافت در کوره تغییر رنگ می داد و اگر این قرص ها در خمیر کیک بودند نیز تغییر شکل می دادند، بنابراین رنگ سفید و سالم بودن قرص ها نشان می دهد که جاسازی قرص ها بعد از فراوری و پیش از توزیع رخ داده است.

وی با بیان این که جاسازی قرص در کیک ممکن است به قصد قاچاق یا آسیب زدن به افکار عمومی و ایجاد تشویش و نگرانی انجام شده باشد، اضافه کرد: اگر هدف از جاسازی قرص در کیک ها مسمومیت و آسیب زدن بود، می توانستند با دسترسی به خمیر، قرص را به صورت مایع در کیک، آن مسموم نمایند.

همچنین به گفته رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران قرص ها بیش تر در کیک های لایه ای جاسازی شده که می توان در آن ها لایه ها را جدا کرد و کسی متوجه تغییر شکل کیک نمی گردد.

مرتضوی با تاکید بر این که جاسازی قرص از نظر فنی نمی تواند در خط فراوری رخ داده باشد، این اتفاق را امنیتی توصیف کرد و از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک های آلوده به قرص اطلاع داد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه کیک های آلوده در سطح عرضه کشف شده یا در انبارها، گفت: ظاهرا یک یا دو انبار پلمب شده و اگر از آن انبارها کیکی در بازار توزیع شده باشد جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: اگر جاسازی قرص در کیک ها به قصد قاچاق بوده باشد، ممکن است تعداد آن ها زیاد باشد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران از کشف ردپای بعضی از افراد دخیل در این پرونده اطلاع داد و گفت: آلوده شدن کیک ها به قرص فقط در استان های سیستان بلوچستان و هرمزگان انجام شده و در دیگر استان ها شواهدی از این وجود این کیک ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که آلوده شدن کیک ها به قرص در استان های مرزی رخ داده احتمالا این تخلف به قصد قاچاق قرص های روانگردان انجام شده است.

مرتضوی با بیان اینکه در روزهای آینده اخبار دقیق تر منتشر می گردد، گفت: جاسازی قرص در کیک ها در شش یا هفت برند انجام شده که بیشتر فراورینماینده کیک های لایه ای بودند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در پاسخ به اینکه آیا مردم می توانند از سالم بودن خطوط فراوری کشور مطمئن باشند؟ اظهار کرد: احتمالا هدف از جاسازی قرص ها در کیک قاچاق قرص بوده که بعدا لو رفته است. با این وجود ظرف روزهای آینده این کیک ها به طور کامل جمع می شوند و جای نگرانی نیست، چراکه آلودگی در بعضی مناطق خاص بوده که قابل پیگیری است.

  • جزئیات جدید از جاسازی قرص های مشکوک در کیک های خوراکی | وجود قرص ها در محصولات 10 شرکت فراوری کیک

در روزهای گذشته عکس و فیلم هایی مبنی بر وجود قرص در کیک های بسته بندی منتشر شد که در پی آن صبح امروز کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با تاکید بر این که این قرص ها پس از فراوری و در مرحله عرضه داخل کیک ها گذاشته شده، موارد مطرح شده جاسازی قرص در کیک ها را مربوط به بیش از 10 شرکت فراوری کیک مطرح نمود و گفت که قاعدتا این که یک جسم خارجی در خط فراوری بیش از 10 شرکت فراوری کیک خوراکی طی دو هفته و به صورت همزمان جاسازی گردد، آن هم به شکلی که این اتفاق متوجه یک یا دو استان باشد، قطعا مشکوک است و باید از مراجع انتظامی پیگیری گردد. نکته قابل توجه اما آن است که فراوری کیک نیز در همان استان ها صورت نگرفته و از خارج از این استان ها به آن جا وارد می گردد.

همچنین به گفته جهانپور این قرص ها انواع گوناگونی داشته و فقط از نوع روانگردان ها و مخدرها نبوده است.

  • ماجرای جنجالی قرص های مشکوک در کیک های خوراکی
منبع: همشهری آنلاین

به "کشف ردپای بعضی افراد در پرونده کیک های آلوده به قرص ، انبارها پلمب شدند ، مردم در روزهای آینده کیک بخورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ردپای بعضی افراد در پرونده کیک های آلوده به قرص ، انبارها پلمب شدند ، مردم در روزهای آینده کیک بخورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید