پارک جنگلی وردآورد تهران

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای تهران یعنی پارک جنگلی وردآورد را به شما معرفی کنیم و آن را مورد آنالیز قرار دهیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

پارک جنگلی وردآورد تهران

پارک جنگلی وردآورد یکی از تفرجگاه های محدوده غرب تهران است که از آن به عنوان دومین پارک جنگلی بزرگ استان تهران یاد می گردد. هم اکنون این پارک به عنوان یک بوستان جنگلی تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهر تهران که مرکز ایران نیز می باشد دارای مکان های تفریحی بسیار زیادی برای گردشگران می باشد. پارک جنگلی وردآورد در منطقه 22 تهران واقع شده است و در کوه های وردآورد قرار گرفته است. این پارک دومین پارک بزرگ جنگلی تهران می باشد و دارای وسعتی به بزرگی 10،458،000 متر مربع می باشد. پارک جنگلی وردآورد یکی از پارک های معروف تهران می باشد و مردم زیادی از آن بازدید می نمایند. اما متاسفانه در سال های گذشته قسمت زیادی از این پارک از طریق شهرداری تخریب شده است و در اختیار تعاونی هایی که به شهرداری وابسته اند واقع شده است تا در آن مکان ها ساخت و ساز صورت بگیرد.

این پارک جنگلی در محدوده کوه های وردآورد در حد فاصل بزرگ راه کرج و پادگان سپاه واقع شده است. پارک وردآورد از جمله پارکهای تفریحی به شمرا می رود.

گونه های گوناگون گیاهی مانند پسته ، بادام کوهی، داغ داغان ، سنجد، تنگرس ، گز، ارزن ، سماق و سیاه دلیک به این پارک جنگلی زیبایی خاصی قسمتیده است. دامنه هاى جنوبى رشته کوه البرز نیز در فصل هاى مساعد سال، از گونه هاى متفاوت گل نسترن و شقایق وحشى پوشیده مى گردد و چشم اندازى بسیار بدیع و زیبا مى آفریند.

منبع: تاپ تراول

به "پارک جنگلی وردآورد تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی وردآورد تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید