ورود 300 صنف به جشنواره فروش اینترنتی، افزایش 200 درصدی فروش در نوروز

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به شرایط اقتصادی به وجود آمده در کشور تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بیان نمود که با برنامه ریزی صورت گرفته حدود 300 صنف فعالیت خود را در جشنواره فروش آنلاین آغاز کردند و این فرایند ادامه خواهد داشت.

ورود 300 صنف به جشنواره فروش اینترنتی، افزایش 200 درصدی فروش در نوروز

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، علی رهبری در نشست خبری مجازی با وبلاگ آقای عابدی گفت: با توجه به شیوع کرونا در اسفندماه تلاش کردیم با یک برنامه ریزی جدید شرایط را برای توسعه فروش اینترنتی فراهم کنیم و در چارچوب آن، فروشگاه های اینترنتی و واحدهای صنفی در نظر گرفته شدند تا کار اجرایی شود.

به گفته وی، در روزهای گذشته با برنامه ریزی برای ارائه برخی تسهیلات به مردم و در نظر دریافت برخی جوایز تلاش شد اقبال به فروش اینترنتی افزایش پیدا کند که خوشبختانه در این مدت فروش کسب و کارها از این طریق بین 100 تا 200 درصد رشد یافت. همچنین در بازه زمانی 23 اسفندماه تا آغاز سال جاری نیز سایت این جشنواره بیش از 200 هزار بازدید داشت.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با تاکید بر لزوم همراهی اصناف و سایت های فروش اینترنتی در توسعه این برنامه، تاکید کرد: حدود 1200 فروشگاه اینترنتی متقاضی ورود به این جشنواره بودند که با توجه به ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد آنها در حال حاضر حدود 300 سایت در این بخش فعال شده اند. همچنین حدود 5000 صنف نیز برای ورود به این جشنواره مطرح شدند که حدود 300 صنف کار خود را آغاز کرده و بیش از 5000 صنف نیز در مرحله ثبت نام یا آموزش قرار دارند.

رهبری با اشاره به آغاز دور دوم این جشنواره تاکید کرد: به منظور توسعه این فرآیند ما تلاش کرده ایم برخی تسهیلات را برای فروشگاه های اینترنتی در نظر بگیریم. ارائه تسهیلات در سهمیه سوخت پیک های تحویل دهنده بسته ها و ارائه سهمیه تجهیزات مبارزه با کرونا در بسته بندی این کالاها بخشی از این حمایت ها بوده و در تلاش هستیم در آینده با کاهش مالیات بر ارزش افزوده و تقویت عرضه در فضای مجازی، راه را برای توسعه این حرکت باز کنیم که در ایام کرونا نیز برای ما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورود 300 صنف به جشنواره فروش اینترنتی، افزایش 200 درصدی فروش در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 300 صنف به جشنواره فروش اینترنتی، افزایش 200 درصدی فروش در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید