واکنش آژانس به توسعه فعالیت های تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای ایران

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نمود بازرسان ما در ایران هستند و فعالیت های مربوط به بخش توسعه و تحقیقات سانتریفیوژها را به ما گزارش خواهند داد.

واکنش آژانس به توسعه فعالیت های تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آقای عابدی، آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به تغییرات موجود پیرامون فعالیتهای سانتریفیوژی ایران اعلام نمود، ما از اخبار رسانه ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوژهای ایران مطلع هستیم. بازرسان آژانس در ایران در محل هستند و هرگونه فعالیتهای مربوط به آن را به مقر این سازمان در وین گزارش خواهند کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران پنج شنبه شب شروع گام سوم کاهش تعهدات برجامی را ساعاتی پس از اعمال تحریمهای تازه آمریکا علیه چند فرد و نهاد ایران اعلام نمود و گفت این اقدامات از روز آدینه شروع میگردد.

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه 16 شهریور ماه جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تهران فعلا قصدی برای اعمال محدودیت در نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی ذیل برجام ندارد، از شروع گازدهی به سانتریفیوژ پیشرفته آی آر6 در یک زنجیره 20 تایی اطلاع داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گازدهی به IR6 به معنای عملیاتی شدن آن است؟ گفت: الان زنجیره 20 تایی را شروع و 30 تایی را به زودی خواهیم داشت که اگر استفاده کنیم میزان کرش آن کمتر از ماشین های قبلی است ولی چون دانش آن دارد مستندسازی می گردد اگر احتیاج باشد و بگویند ذخایر را بالا ببریم ممکن است این ماشین را مستقر کنیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش آژانس به توسعه فعالیت های تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آژانس به توسعه فعالیت های تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید