فیلم فارسی زبان با بازی رضا ناجی نماینده بریتانیا در اسکار شد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، فیلم سینمایی برنده ها ساخته حسن ناظر به عنوان نماینده سینمای بریتانیا در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023 انتخاب شد.

فیلم فارسی زبان با بازی رضا ناجی نماینده بریتانیا در اسکار شد

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، آموزشگاه فیلم بریتانیا در نهایت فیلم برنده ها ساخته حسن ناظر کارگردانی ایرانی-انگلیسی را به عنوان نماینده سینمای بریتانیا در شاخه برترین فیلم بین المللی نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کرد.

در این فیلم فارسی زبان که در ایران فیلمبرداری شده، نادیرا مورای و پاول ولش از اسکاتلند تهیه نمایندگی نموده اند و در آن مجموعه ای از بازیگران ایرانی شامل رضا ناجی، شهرزاد کمال زاده، حسین عابدینی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر و اصغر سمسارزاده نقش افرینی نموده اند.

داستان فیلم برنده ها در یکی از شهرستان های ایران اتفاق می افند که در آن بچه ها سخت کار می نمایند تا خانواده هایشان را تامین نمایند. روزی یحیی 9 ساله و دوستش لیلا مجسمه گرانبهایی را پیدا می نمایند. رئیس یحیی ناصرخان (رضا ناجی) که او نیز به سینما علاقه دارد تصمیم می گیرد به آن ها یاری کند تا صاحب آن را پیدا نمایند.

فیلم برنده ها

سرمایه گذاری کامل این فیلم بر عهده کمپانی های Screen Scotland، World Film Productions و Sylph Productions بوده است.

برنده ها اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ در ماه آگوست تجربه کرد و در آنجا جایزه تماشاگران را از آن خود کرد. این فیلم اواخر این ماه در جشنواره فیلم ریندانس هم به نمایش گذاشته می شود و نامزد برترین فیلم بلند بریتانیا است.

برنده ها برای کسب شرایط لازم برای نمایندگی سینمای بریتانیا در اسکار 2023، در ماه نوامبر به صورت محدود در بریتانیا اکران می شود.

آموزشگاه علوم و هنر های سینمایی اسکار پس از آنالیز فیلم ها بر اساس قوانین مربوط به شاخه برترین فیلم بین المللی، لیستی از فیلم های واجد شرایط رقابت در این شاخه را منتشر می نماید.

رکورد بیشترین حضور کشور ها در عرصه اسکار خارجی به سال 2020 بازمی شود که با رقابت 93 کشور همراه بود و باید دید در اسکار 2023 در نهایت چند کشور برای کسب اسکار برترین فیلم بین المللی رقابت خواهند کرد.

لیست نامزد های اولیه شاخه شامل 15 فیلم در تاریخ 21 دسامبر 2022 (30 آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) معرفی می شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می شود.

منبع: فرارو

به "فیلم فارسی زبان با بازی رضا ناجی نماینده بریتانیا در اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم فارسی زبان با بازی رضا ناجی نماینده بریتانیا در اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید