فورتنایت 9 میلیارد دلار تنها در 2 سال درآمد داشته است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، طبق مستنداتی که از دادگاه اپیک و اپل منتشر شده است، تعیین شده که بازی فورتنایت در مجموع توانسته در سال 2018 و 2019 چیزی حدود 9.1 میلیارد دلار درآمد کسب کند که رقم بزرگ و قابل توجهی است.

فورتنایت 9 میلیارد دلار تنها در 2 سال درآمد داشته است

طبق گزارش اقتصادی داخلی اپیک که در این مستندات آمده است، اگر بخواهیم این 9.1 میلیارد دلار را تفکیک کنیم، باید بگوییم که حدود 5.4 میلیارد دلار در سال 2018 و 3.7 میلیارد دلار در سال 2019 بوده است.

همچنین اگر بخواهیم درباره سود حاصل از این درآمد بگوییم، اپیک در گذشته اعلام نموده بود که در مجموع این دو سال توانسته چیزی حدود 5.5 میلیارد دلار سود کسب کند و در سال 2020 هم توانسته به تنهایی 5.1 میلیارد دلار سود داشته باشد. این آمار پیروزیت بسیار خوب آن ها را در این 2 سال نشان می دهد. البته، باید این نکته را ذکر کرد که این سود گفته شده برای کل فعالیت تجاری آن ها شامل بازی های دیگر حاضر در اپیک گیمز استور و سهم آن ها از این بازی ها بوده است. با این حال، از آنجایی که در اخبار گذشته متوجه شده ایم که اپیک در حال حاضر نه تنها از فروشگاه دیجیتال خود سود نمی کند بلکه متحمل ضرر هم شده است. به همین خاطر، می توان با اطمینان گفت که بخش اعظمی از این سود فقط به وسیله بازی فورتنایت حاصل شده است.

در همین حال، در سندی که به ژوئن 2020 مرتبط می گردد، اپیک از فورتنایت به عنوان بزرگترین بازی دنیا نام برده است و اعلام نموده که در آن زمان فورتنایت 80.4 میلیون کاربر فعال ماهیانه داشته است و همچنین تا آن زمان به صورت کلی حدود 350 میلیون حساب کاربری برای بازیکنان ایجاد شده است.

ما در گذشته درباره 350 میلیون حساب کاربری شنیده بودیم اما در آن زمان آمار تعداد بازیکنان فعال ماهیانه این بازی به صورت عمومی منتشر نشده بود. فقط در سپتامبر سال 2018 اپیک اعلام نمود که فورتنایت حدود 78.3 میلیون بازیکن فعال ماهیانه دارد. نکته جالب اینجاست که با آمار فعلی متوجه می شویم که 18 ماه بعد از آمار اعلام شده در سپتامبر بازی توانسته تقریبا همان تعداد بازیکنان را نگه دارد.

نمودارها نشان می دهد که پس از کاهش کاربران فعال و بازیکنانی که در سال 2019 در بازی هزینه می کردند، اپیک برنامه داشته که در سال 2020 کاربران فعال خود در سیستم عامل iOS را افزایش دهد. با این حال، همان طور که به احتمال زیاد حدس زده اید، همه این ها قبل از دعوای اپیک و اپل بوده است و وقتی اپل بازی فورتنایت را از اپ استور حذف کرد، همه این برنامه ها دگرگون شد و ارتباط این دو شرکت به شکل دیگری ادامه یافت. نمودار دیگری نشان می دهد که در اوایل 2020 یعنی در ماه های آوریل و مه به لطف کنسرت تراویس اسکات و پارتی رویال، رشدی در کاربران فعال ماهیانه این بازی در سیستم عامل آی اواس دیده به وجود آمده است.

این مستندات همچنین نشان می دهد که فصل قبلی بازی که اپیک با مارول همکاری نموده بود، بزرگترین و پیروز ترین فصل بازی فورتنایت بوده است. پس از آن، فصلی که جنگ ستارگان به فورتنایت آمده بود، با فاصله نزدیکی در رتبه بعدی قرار می گیرد.

این ها همه بخشی از اطلاعات جدیدی بوده است که به وسیله مستندات موجود در دادگاه اپیک و اپل به دست آمده است. دادگاهی که همچنان جریان دارد و نتیجه اش می تواند نه تنها برای بازی فورتنایت بلکه برای آینده فروشگاه های دیجیتالی معین کننده باشد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "فورتنایت 9 میلیارد دلار تنها در 2 سال درآمد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورتنایت 9 میلیارد دلار تنها در 2 سال درآمد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید