شرایط حضور علویان در اردبیل فراهم می گردد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، شرایط حضور علویان در اردبیل فراهم می گردد.

شرایط حضور علویان در اردبیل فراهم می گردد

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای علویان ترکیه و در راستای توسعه گردشگری خارجی در کوشش هستیم تا با رایزنی هایی که انجام می دهیم، موانع حضور آنها در اردبیل رفع گردد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بزرگ گردشگران علوی اضافه نمود: بیش از 25 میلیون نفر علوی در کشور ترکیه وجود دارد که علاقه دارند به اردبیل سفر نمایند و مجموعه شیخ صفی را ببینند که میتوان از این ظرفیت مهم برای رونق گردشگری استان بهره برداری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: تعدادی از علویان ترکیه که برای زیارت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به شهر اردبیل سفر کرده اند، از این مجموعه جهانی بازدید داشتند و ضمن ابراز علاقه به حضور بیشتر و تبلیغ این مجموعه، شرایط حضور در اردبیل را مثبت ارزیابی کردند.

وی اضافه نمود: این گردشگران معتقدند که احتیاج است مجموعه جهانی شیخ صفی در کشور ترکیه بیشتر معرفی گردد تا گردشگران بیشتری به اردبیل سفر نمایند و از این رو توافق شد که از ظرفیت آنها برای تبلیغ بیشتر مجموعه استفاده گردد تا در سال 2023 میلادی همزمان با رویداد اردبیل 2023 میزبان گردشگران بیشتری از آن کشور باشیم.

جمعی از جامعه علویان ترکیه پس از بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و زیارت قبور مفاخر مدفون، گوسفندی را در محوطه مجموعه قربانی کرده و یک ساز قوپوز را به صحن آن اهدا کردند.

منبع: همگردی

به "شرایط حضور علویان در اردبیل فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط حضور علویان در اردبیل فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید