رایزنی های سازنده ظریف با همتای چینی، پکن خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی های امروزش با همتای چینی را مفید و سازنده خواند.

رایزنی های سازنده ظریف با همتای چینی، پکن خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است

به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری وبلاگ آقای عابدی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز (آدینه) در پاسخ به دعوت همتای چینی خود به منظور گفت وگو با وانگ یی در رأس هیأتی وارد استان یون نان شد، پس از رایزنی و گفت وگو با وزیر خارجه چین در توئیتی به زبان چینی این گفت وگوها را مفید و سازنده خواند.

وی گفت وگوهای حضوری دو طرف در شرایط ویژه کنونی را به حد کافی نشانگر آن خواند که دو طرف برای روابط بین دو کشور اهمیت زیادی قائل هستند.

ظریف گفت که دو کشور در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله تقویت روابط دوجانبه، پیشبرد نقشه همکاری 25 ساله، حفاظت از توافق هسته ای و مخالفت با یکجانبه گرایی اجماع نظر داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پنجاهمین سالگرد استقرار روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 2021 را فرصت جدیدی خواند و عنوان نمود: معتقدم مفهوم مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور در آینده بیشتر تقویت خواهد شد.

پکن خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ارتباط با سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به کشورش گفت که چین خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه جمهوری خلق چین، خانم هپا چون اینگ در گفت وگو با وبلاگ آقای عابدی با اشاره به برنامه دیدارهای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به چین گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حالی به چین سفر نموده است که ما دوست داریم برای تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران همکاری کنیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگاری در مورد تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت که واشنگتن با نادیده دریافت اهداف و اصول منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین الملل، خودسرانه دست به اقدامات یک جانبه غیرقابل توجیهی مانند محاصره اقتصادی و تحریم های اقتصادی علیه سایر کشورها زده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: این اقدامات به شدت باعث تضعیف نظم سیاسی و اقتصادی بین المللی و تضعیف حاکمیت دنیای شده و توانایی کشورهای تحریم شده برای توسعه اقتصاد خود و بهبود زندگی مردم را نیز کاهش داده است.

هپا چون اینگ همچنین گفت: این تحرکات و اقدامات آمریکا حقوق اساسی غیرنظامیان بی گناه از جمله زنان، بچه ها، کهنسالان و معلولان را تحت تاثیرات منفی قرار می دهد.

وی توضیح داد: از آنجا که همه گیری کووید 19 هنوز در سراسر دنیا در حال گسترش است، اقدامات یک جانبه بی دلیل ایالات متحده حمل و نقل و فرایند انتقال دارو و تجهیزات پزشکی را محدود می نماید و مانع کوشش کشورهای تحریم شده برای مهار این ویروس مهلک و همچنین بازیابی اقتصاد کشورها می گردد و به زندگی و سلامتی مردم در این کشورها و همچنین حقوق این افراد به ویژه گروه های آسیب پذیر صدمه می زند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: دبیرکل سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر خواهان آرامش و برطرف اقدامات یک جانبه بی دلیل بوده اند. در طول نشست های مجمع عمومی، رهبران کشورها بارها خواهان حذف اقدامات یک جانبه گرایانه بی دلیل شدند.

وی اضافه کرد: چین نیز در جریان نشست عمومی کمیته سوم مجمع عمومی در تاریخ 5 اکتبر، از طرف 26 کشور دنیا خواهان حذف فوری و کامل اقدامات اجباری یک جانبه شد تا جامعه بین المللی بتواند ویروس کرونا را به طور جامع، موثر و کارآمد کنترل کند.

هپا چون اینگ تاکید نمود: چین از ایالات متحده می خواهد که به صدای عدالت بین المللی پاسخ دهد، اقدامات یکجانبه را متوقف کند و در اسرع وقت به راستا همبستگی دنیای و همکاری بین المللی بازگردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رایزنی های سازنده ظریف با همتای چینی، پکن خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های سازنده ظریف با همتای چینی، پکن خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید