در دوران شیوع کرونا رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن را تأمین خواهد نمود

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا یک رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن را تأمین خواهد نمود.

در دوران شیوع کرونا رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن را تأمین خواهد نمود

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ آقای عابدی، جلال الدین میرزای رزاز ظهر امروز در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه گفت: به وسیله معاونت درمان وزارت بهداشت و دفتر تغذیه وزارت بهداشت و سایر دست اندرکاران دستورالعمل تغذیه ای تدوین و ابلاغ شد؛ همچنین دستورالعمل دیگری برای نقاهت بیماران کرونایی آماده شد که ابلاغ شده است تا بتوانیم شرایط خاصی را برای مردم در بعد تغذیه ای فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط عادی بیمارانی که در جهان بستری می شوند دچار سوء تغذیه هستند و در کشور ما 24 درصد بیماران بستری دچار سوء تغذیه هستند از لحاظ تعداد کارشناسان و متخصصان تغذیه کشور در شرایط خوبی قرار گرفته است و تعداد فارغ التحصلان تغذیه ما در کشور 11 نفر به ازای هر صدهزار نفر است که به نسبت سایر کشورها آمار خوبی است.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور درباره استفاده از مکمل ها در دوران کرونا گفت: در یک رژیم غذایی مناسب که تبعیت می نماید از هرم غذایی، شعار تعادل باید رعایت گردد و این رژیم متعادل غذایی 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تامین می نماید و احتیاجی به مصرف مکمل نیست مگر با مشورت پزشک آن هم در موارد خاص.

وی گفت: برنامه تاک با صد نفر از اعضای آی تی فعال شد و حدودا 700 نفر از فارغ التحصیلان رشته تغذیه در این نرم افزار به صورت رایگان در این نرم افزار پاسخ می دهند. نسخه اندروید این نرم افزار منتشر شده است و در این برنامه اصول تغذیه سالم قابل مشاهده است.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور درباره نقش مصرف مکمل ها بر تقویت سیستم ایمنی اظهار کرد: ویتامین A و ویتامین E به وسیله غذا تامین می شوند اما از آنجا که اغلب مردم ایران دچار کمبود ویتامین D هستند و استراتژی وزارت بهداشت مکمل کمک یا غنی سازی موادغذایی است. ویتامین D در دوز 50 هزار در داروخانه ارائه می گردد که مصرف آن را در شرایط عادی توصیه نمی کنیم و توصیه ما این است که افراد 6 روز در هفته ویتامین دی 800 تا هزار واحد مصرف نمایند البته اگر افراد موادغذایی غنی شده مصرف می نمایند می توانند مکمل مصرف ننمایند.

رزاز اظهار کرد: مصرف زینک و سلنیوم با مشاوره پزشک توصیه شده است و این مواد مغذی در بعضی مواد غذایی وجود دارد و باید توجه داشت که مکمل های غذایی بدون نسخه به فروش می رسد و می تواند این مسئله فواید و مضراتی به دلیل مصرف خودسرانه را می تواند به دنبال داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از متخصصان تغذیه بر بالین بیماران کرونایی گفت: 2 دهه گذشته از فارغ التحصیلان تغذیه در بالین بیماران کمتر استفاده شده است و به دنبال این هستیم که به دلیل محوری بودن تغذیه در بهبود بیماران و کاهش مدت بستری کارشناسان تغذیه بر بالین بیمار حاضر شوند تا هم به بهبود بیمار کنیم و هم هزینه های نظام سلامت را کمتر کنیم.

رزاز گفت: تهیه سبد غذای برای اقشار آسیب پذیر را 20 روز پیش توصیه کردیم و سازمان هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی اطلاعات اقشار آسیب پذیر را در اختیار دارند و بسته های تغذیه ای حمایتی در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار خواهد گرفت و در برنامه آینده پیشنهاد ارائه مکمل ها به این اقار نیز ارائه خواهد شد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه از دیدگاه ما طب سنتی می تواند به عنوان طب مکمل نقش آفرینی داشته باشد گفت: اینکه بعضی به بیماران توصیه می نمایند که با مصرف بعضی گیاهان دارویی مصرف داروها را قطع کنید اشتباه است و ما این موضوع را قبول نداریم. البته مصرف بعضی دمنوش ها که می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند نیز توصیه می گردد.

4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "در دوران شیوع کرونا رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن را تأمین خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دوران شیوع کرونا رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن را تأمین خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید