خبرنگاران پروتکل های سبک زندگی و کرونا در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تداوم زندگی اجتماعی مردم و تسهیل در کسب و کار آنها، پروتکل هایی ویژه مردم استان تدوین شده است.

خبرنگاران پروتکل های سبک زندگی و کرونا در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آقای عابدی اضافه کرد: برای تداوم فعالیت اقشار مختلف استان از جمله کارگران فصلی، کشاورزان، دامداران و سایر مشاغل و حرف دستورالعمل هایی تدوین شده است که با سپری کردن اوج شیوع ویروس کرونا در اختیار مردم قرار داده می شود.

وی ،با بیان اینکه ویروس کرونا در استان در عین حال که مدیریت شده اما هنوز مهار نشده است، بیان داشت: اگر چه مردم از خانه نشینی خسته شده و یا نسبت به مهار ویروس کرونا در استان خوش بین شده اند اما این تصور نادرست است و همچنان باید قرنطینه خانگی را ادامه دهند.

شیرانی شرح داد: شکستن قرنطینه خانگی و حضور در اجتماعات سبب می شود تا با پیک های ثانویه شیوع ویروس کرونا روبرو شویم که این موضوع خطرناک است و می طلبد مردم همراهی و همکاری خود را تداوم بخشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا قرار داریم، گفت: اگر پیش بینی ها به درستی محقق شود، اوج شیوع ویروس کرونا بین 2 تا 3 هفته دیگر ادامه خواهد داشت و سپس با یک شیب ملایم فرایند نزولی به خود می گیرد.

شیرانی گفت: چهارمحال و بختیاری جزو استان هایی است که توانسته شیوع ویروس کرونا را تحت مدیریت و کنترل قرار دهد اما اگر همراهی لازم انجام نگیرد ممکن است این شرایط وارد فرایند ناگواری شود از همین رو از مردم استان تقاضا می شود تا در 3 هفته آینده همچنان نسبت به رعایت نکات وضوابط بهداشتی اهتمام لازم را به کار گیرند.

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، بیماری ویروسی کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پروتکل های سبک زندگی و کرونا در چهارمحال و بختیاری تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروتکل های سبک زندگی و کرونا در چهارمحال و بختیاری تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید