خبرنگاران اراک و ساوه در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرایط کنونی استان مرکزی بسیار نگران کننده است و شهرستان های اراک و ساوه در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

خبرنگاران اراک و ساوه در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفتند

دکتر سید محمد جمالیان شامگاه دوشنبه در تبادل نظر با وبلاگ آقای عابدی اضافه نمود: اکنون شمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به شدت افزایش یافته و میزان بستری ها نیز در حال افزایش است.

وی تاکید نمود: چنانچه مردم تغییر رفتار ندهند به طور حتم تا خاتمه هفته شاهد موج شدید چهارم کرونا در استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: دید و بازدید و سفرهای مردم در تعطیلات نوروزی به شدت بالا بود که این امر عظیم ترین زنگ خطر برای شیوع مجدد بیماری برای استان محسوب می گردد.

جمالیان ادامه داد: استان مرکزی با استان قم و لرستان همجوار است که از این 2 جاده ارتباطی شاهد شمار بالای مسافران نوروزی به استان هستیم که منجر به افزایش تعداد مبتلایان می گردد.

وی با اشاره به اینکه اکنون نگرانی زیادی از بابت حضور مردم در فضای باز وجود ندارد، گفت: متاسفانه بیشتر مبتلایان در دورهمی های خانوادگی با تعداد بالا به این ویروس مبتلا می شوند در حالی که تاکید مسئولان بهداشت و درمان استفاده از ماسک در میهمانی ها و دید و بازدید با تعداد محدود است که متاسفانه این مورد رعایت نمی گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: رستوران هایی با فضای بسته و بدون تهویه نیز محیط بسیار مناسبی برای این ویروس هستند که از تمام شهروندان انتظار داریم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند و از حضور در این اماکن بپرهیزند.

جمالیان مطرح نمود: از سه روز گذشته به تمام مراکز اعلام آماده باش شده و چنانچه مردم از امروز پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تنها شیب بیماری کندتر می گردد چرا که در هفته نخست تعطیلات، رفتار اجتماعی مردم مناسب نبود.

وی با بیان اینکه شرایط شهرستان خمین از تمام شهرستان ها نامناسب تر است، گفت شرایط کنونی اراک فراهان و شازند مناسب نیست اما شرایط شهرستان دلیجان تا حدودی بهبود یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اراک و ساوه در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اراک و ساوه در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید