تلاش درون پارلمانی برای برکناری الحلبوسی

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، یک عضو مجلس عراق از تلاش ها در داخل مجلس برای تغییر ریاست مجلس با روی کارآمدن دولت جدید این کشور خبر داد.

تلاش درون پارلمانی برای برکناری الحلبوسی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آقای عابدی، صادق السلیطی عضو ائتلاف سائرون عراق از تلاش درون مجلسی برای تغییر ریاست مجلس این کشور خبرداد.

السلیطی گفت: پس از اینکه قوه مجریه در عراق تغییر کرد و کابینه مصطفی الکاظمی به عنوان جایگزین دولت عادل عبدالمهدی رای اعتماد گرفت طبیعی است که قوه قانون گذاری نیز در سطح ریاست مجلس عوض شود.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، او شرایط حال حاضر را برای این تغییر مناسب خواند و گفت: در مرحله پیش گروه های سیاسی سرگرم تغییر قوه مجریه کشور بودند و ایجاد دو مشکل در آن واحد ممکن نبود.

عضو مجلس عراق با بیان اینکه در حال حاضر تلاش برای این تغییر کلید خورده است، افزود: ما درصدد ورود به رایزنی هایی با دیگر گروه های سیاسی برای تغییر ریاست مجلس هستیم و در مقطع پیش رو هم به همین دلیل گام هایی برمی داریم.

السلیطی تاکید کرد: این اقدامات همگی در چارچوب اصول قانونی است و تغییر ریاست مجلس بر عملکرد مجلس بازتاب خواهد داشت زیرا مجلس در جریان ریاست الحلبوسی نتوانست هیچ کدام از وزیران دولت عبدالمهدی را استیضاح کند و نتوانست هیچ کدام از وزیران را احضار کند تا به سوال های مجلس جواب بدهند.

وی افزود: بسیاری از اعضای مجلس واقعا احساس می کنند که مجلس در دست شخص الحلبوسی است از همین رو باید رئیس جدیدی روی کار آید تا مجلس نقش قانونگذاری خود را به شکلی کارآمد ایفا کند.

محمد الحلبوسی سیاستمدار سنی و رئیس کنونی مجلس عراق است که با 38 سال سن جوانترین رئیس مجلس عراق در تاریخ این کشور است(از سپتامبر 2018 تا به امروز).

برخی اعضای مجلس عراق دلیل شکست محمد توفیق علاوی نامزد پیشین نخست وزیری عراق را تبانی رئیس مجلس عراق با گروه های سیاسی می دانستند؛ ارتباط های مخفیانه گهگاه الحلبوسی با آمریکایی ها و حتی در زمانی که وی استاندار الانبار بوده نیز از چشم سیاستمداران عراقی پنهان نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تلاش درون پارلمانی برای برکناری الحلبوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش درون پارلمانی برای برکناری الحلبوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید