تظاهرات دوباره در الجزایر برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، چندین تظاهرات مردمی در الجزایر با درخواست برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری دسامبر آینده دوباره از سر گرفته شد.

تظاهرات دوباره در الجزایر برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری

به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، جنبش مردمی مسالمت آمیز الجزایر در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که قرار است دوازدهم دسامبر آینده (21 آذر) برگزار گردد، وارد سی و نهمین هفته خود شد و ده ها الجزایری با وجود بارش شدید باران در خیابان دیدوش مراد در پایتخت این کشور تجمع نموده و شعارهایی در حمایت از این جنبش مردمی سر دادند و در ادامه راهپیمایی را به سمت میدان پست مرکزی شروع کردند.

سه شنبه گذشته نزدیک به 2000 دانشجو در الجزایر با به راه انداختن تظاهراتی بار دیگر مخالفت خود را با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نموده و آزادی زندانیان را خواهان شدند.

این دانشجویان به همراه تعداد زیادی از شهروندان این کشور حرکت خود را از میدان الشهدا در پایتخت الجزایر به سمت میدان پست مرکزی شروع نموده و مخالفت خود را با انتخابات 12 دسامبر اعلام کردند.

این در حالی است که کمپین انتخاباتی پنج کاندیدای ریاست جمهوری الجزایر از فردا (یکشنبه) به صورت رسمی شروع خواهد شد.

این پنج کاندیدا عبارتند از عزالدین میهوبی، معاون دبیرکل حزب جمعیت ملی دموکراتیک، عبدالقادر بن قرینه، رئیس حزب جنبش سازندگی ملی، عبدالمجید تبون، نخست وزیر پیشین، علی بن فلیس، رئیس حزب پیشگامان آزادی و عبدالعزیز بلعید، رئیس حزب جبهه المستقبل.

طبق قانون انتخابات در الجزایر این پنج کاندیدا باید منابع درآمدی کمپین های انتخاباتی خود را در راستای تضمین برگزاری انتخاباتی شفاف اعلام نمایند.

براساس ماده 190 قانون انتخابات الجزایر، هزینه کمپین های انتخاباتی از منابع حاصل از مشارکت احزاب سیاسی و یاری احتاقتصادی دولت که بر اساس عدالت و درآمدهای کاندیداها اختصاص می یابد، تامین می گردد.

طبق ماده 191 این قانون، هیچ کاندیدایی در هیچ یک از انتخابات ملی یا محلی نمی تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم هدایای نقدی یا اقتصادی و یا هرگونه مشارکت دیگری را از هر کشور خارجی و یا شخص حقیقی و حقوقی خارجی دریافت کند.

همچنین هزینه های کمپین انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری نمی تواند از 100 میلیون دینار الجزایر در دور اول و یا 120 میلیون دینار در دور دوم بیشتر باشند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،الجزایری ها انقلاب جدید می خواهند

00:46 ::

1398،8،12

00:46 ::

1398،8،12

منبع: ایران آنلاین

به "تظاهرات دوباره در الجزایر برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات دوباره در الجزایر برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید