تریازولام؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، تریازولام دارویی مشابه والیوم است که با تأثیر در مواد شیمیایی موجود در مغز به رفع مشکل بی خوابی کمک می کند.

تریازولام؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ آقای عابدی از drugs.com، تریازولام دارویی از گروه بنزودیازپین ها است و مانند والیوم که با تأثیر بر روی مواد شیمیایی موجود در مغز منجر به رفع مشکل بی خوابی می شود.

نکات مهم در مصرف تریازولام

  • مصرف همزمان تریازولام با ایتراکونازول و کتوکونازول ممکن است سبب مهار متابولیسم این دارو و در نتیجه افزایش غلظت پلاسمایی این دارو شود.
  • ممکن است مصرف تریازولام سبب بروز ضعف تنفسی در سالخوردگان، نوجوانان یا افراد به شدت بیمار شود. در این افراد کاهش مقدار مصرف دارو ضروری است.
  • مصرف این دارو در زنان باردار می تواند منجر به آسیب به جنین شود.
  • مصرف برخی از داروها همچون ایزونیازید، نفازودون و آنتی بیوتیک هایی مانند کلاریترومایسین، اریترومایسین و تلیترومایسین با تریازولام می تواند دارای اثر ناخواسته برروی بدن باشد بنابراین پزشک می بایست نسبت به کلیه داروهای مصرفی بیمار آگاهی داشته باشد.
  • مصرف این دارو برای افراد جوان تر از 18 سال مورد تأیید نیست.

عوارض جانبی تریازولام چیست؟

سرگیجه، خواب آلودگی در طول روز، سردرد، سوزن سوزن شدن پوست، فراموشی، اضطراب، افسردگی، تپش قلب و ... بخشی از عوارض شایع مصرف تریازولام است.

منبع اصلی

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تریازولام؛ موارد مصرف، عوارض جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تریازولام؛ موارد مصرف، عوارض جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید