تاکید سفیر چین بر همکاری با کره شمالی

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، سفیر چین در کره شمالی بر اهمیت همکاری بین دو کشور در زمینه صلح منطقه ای، ثبات و شکوه تاکید نمود.

تاکید سفیر چین بر همکاری با کره شمالی

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی جینجون، سفیر چین در کره شمالی در یک سرمقاله برای روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی نوشت، پیونگ یانگ و پکن باید ارتباط خود را به این علت تقویت نمایند که روابطشان با یک نقطه شروع تازه روبرو شده است.

وی در دومین سالگرد سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به پیونگ یانگ در ادامه این سرمقاله آورده است: چین و کره شمالی به خوبی از اهمیت صلح باخبر هستند چون آنها از بسیاری از مسائل با یکدیگر و در کنار هم سربلند بیرون آمده اند. دو کشور باید در زمینه صلح، ثبات، توسعه و شکوه منطقه ای همکاری فعالانه داشته باشند و در عین حال، ارتباط خود را در تمامی سطوح ممکن تقویت نموده و به آنالیز مسائل مورد احتیاج برای ثبات طولانی مدت بپردازند.

سفیر چین در کره شمالی بعلاوه نوشت: دو کشور با یک نقطه تازه شروع روبرو هستند و باید به سمت جلو حرکت نمایند، ارتباطات استراتژیک خود را تقویت نموده و همکاری در بسیاری از زمینه ها را در مسیری توسعه دهند که باعث تعمیق روابط محبت آمیز و رایزنی ها گردد.

وی با اشاره به صدمین سالگرد ایجاد حزب کمونیست چین بعلاوه تاکید نمود که کشورش تغییری در تعهدات در قبال ایجاد روابط با کره شمالی نداده است.

نوشتن این سرمقاله بی سابقه از سوی سفیر چین در یک رسانه دولتی کره شمالی و تاکید بر روابط با این کشور در حالی اجرا شده که اختلافات بین پکن و آمریکا شدت یافته است.

این سرمقاله بعلاوه پس از آن نوشته شده که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به کشورش تاکید نمود تا هم آماده تقابل و هم مصاحبه با آمریکا باشد.

بعلاوه امروز (دوشنبه) سفیر کره شمالی در چین هم در سرمقاله ای بر اقدامات فعالانه برای ایجاد روابط محبت آمیز و قدیمی بین دو کشور تاکید نمود و نوشت: اگر دو کشور در پی همبستگی و پیشبرد روابط و همکاری های استراتژیک هستند قادر خواهند بود چالش های بی امان و طرح های نیروهای متخاصم را از بین ببرند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تاکید سفیر چین بر همکاری با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سفیر چین بر همکاری با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید