تابو برای شکستن است!

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، کارگردان فیلم سینمایی قصیده گاو سفید در نشست این فیلم گفت: حرف زدن پیرامون هر اتفاقی به معنی زیر سوال بردن آن نیست. ما فیلمی ساختیم که دغدغه های انسانی دارد اما هر قانونی ممکن است خطاهایی داشته باشد و ما خلاء یک قانون را بیان کردیم.

تابو برای شکستن است!

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، بهتاش صناعی ها کارگردان این اثر اعلام کرد: حضور گاو در فیلم یک انتخاب سمبولیک است و یکی از برداشت های آن می تواند قربانی بودن شخصیت ما باشد.

او در پاسخ به اینکه چرا موضوع اعدام را برای ساخت این اثر انتخاب نموده است، گفت: حرف زدن پیرامون هر اتفاقی به معنی زیر سوال بردن آن نیست. ما فیلمی ساختیم که دغدغه های انسانی دارد اما هر قانونی ممکن است خطاهایی داشته باشد و ما به عنوان نویسنده و کارگردان انتخاب کردیم که خلاء یک قانون را بیان کنیم.

صناعی ها در پاسخ به سوال دیگری برای حضور شهاب حسینی در این فیلم گفت: شهاب حسینی قرار بود این شخصیت را بازی کند اما قسمت نشد ولی الان با حضور علیرضا ثانی فر باعث شد که من مطمئن شوم انتخاب درستی داشته ام.

وی درباره اکران فیلم نیز شرح داد: اکرانش هم پیچیده نخواهد بود. این اتفاقات در هر دوره و زمانی ممکن بود بیفتد. در هر کشوری که چنین قانونی دارد ممکن است پیش بیاید و مسئله ای در آن نمی بینم.

او درباره دیگر موضوعاتی که در این فیلم آورده شده، اعلام کرد: بازداشت ها و اعتصاب های کارگری در این سال ها زیاد بوده و ما سعی کردیم به آنها هم اشاره کنیم.

صناعی ها افزود: من تصمیم داشتم در این فیلم اصلا از موسیقی متن استفاده نکنم و تنها با افکت های صدا به این موضوع پرداختم.

کارگردان این اثر افزود: از سال 89، 90 می خواستیم این فیلم را بسازیم و سرمایه گذاران می گفتند مگر می گردد آن را ساخت؟ ما برای دریافت مجوزها هم سختی هایی کشیدیم اما در بخش خصوصی توانستیم این اثر را فراوری کنیم. در واقع ما قبل از احتمال باران اسیدی می خواستیم آن را بسازیم.

وی درپاسخ به انتقادهایی که درباره موضوعات حقوقی این اثر شده است، گفت: این فیلم حدود 20 مشاور حقوقی داشته و به خواسته خودشان نامشان در تیتراژ آورده نشده است.

مریم مقدم نویسنده و بازیگر این اثرنیزدرباره شخصیت مینا و انتقادهایی که نسبت به کاراکترش شده است، شرح داد: مینا شخصیت زن فیلم، کلیشه سینما و تلویزیون ایران نیست ولی کاملا ایرانی است و باید بگویم که تابو برای شکستن است.

علیرضا ثانی فر بازیگر به بحث پیش فراوری کار اشاره نمود و گفت: من برای انتخاب لوکیشن های این فیلم هم حضور داشتم و خیلی جدی از من خواسته می شد و گفته می شد که این خانه توست یا محلی است که باید حضور داشته باشی.

رضا درستکار منتقد حاضر در این نشست در بخشی از سخنان خود گفت: حرارت و دمای این روزهای کشور در این فیلم وجود دارد. موضوعاتی که با شرایط اجتماعی ما در ارتباط است.

کامران خلج طراح چهره پردازی، حسین قورچیان صداگذار، عبدالرضا حیدری صدابردار، عطا مهراد تدوینگر، مهراد کوروش نیا نویسنده، امین جعفری مدیر فیلمبرداری، غلامرضا موسوی تهیه کننده، بهتاش صناعی ها نویسنده و کارگردان، مریم مقدم نویسنده و بازیگر، علیرضا ثانی فر بازیگر، پوریا رحیمی سام بازیگر و آروین پوروثوقی بازیگر در این نشست حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تابو برای شکستن است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابو برای شکستن است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید