برگزاری جشنواره گلدهی لاله های تالابی در صومعه سرا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی در روستای هندخاله صومعه سرا برگزار گشت.

برگزاری جشنواره گلدهی لاله های تالابی در صومعه سرا

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا گفت: چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی به میزبانی این شهرستان در روستای هندخاله برگزار شده است.

او، با بیان اینکه اجرای آئین های محلی، لافند بازی، کشتی محلی و موسیقی سنتی از جمله برنامه های جشنواره گلدهی لاله های تالابی بود، اضافه نمود: احیاء فرهنگ و آداب و رسوم گیلان از اهداف برگزاری این جشنواره های بومی- محلی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا گفت: با اشاره به اینکه بازارچه محصولات کشاورزی هم در حاشیه این جشنواره برپا شده است، گفت: 2 هزار نفر از جشنواره گلدهی لاله های تالابی دیدن کردند.

علیرضا مهرگان اضافه نمود: لاله تالابی از جاذبه های توریستی تالاب انزلی است و به عنواد نماد این تالاب زیبا تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را برای دیدن آن از اقصی نقاط کشور به خود جلب می کند که باعث رونق صنعت گردشگری و طبیعت گردی در منطقه می شود.

علی مولائی، عضو شورای اسلامی هندخاله هم گفت: در جشنواره گلدهی لاله های تالابی 30 قایق تفریحی برای تالاب گردی گردشگران در نظر گرفته شده بود.

م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری جشنواره گلدهی لاله های تالابی در صومعه سرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره گلدهی لاله های تالابی در صومعه سرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید