بازار زرند بزرگتر می گردد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رئیس میراث فرهنگی زرند از افزایش قریب 40 باب مغازه در بازار زرند و نیز احداث چارسوق در این محدوده، بعنوان رونق بیشتر به فضای کسب و کار اطلاع داد.

بازار زرند بزرگتر می گردد

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند در بازدید از پروژه ایجاد بازار سنتی در محدوده تاریخی (ضلع شرقی راسته بازار سهرابی) گفت: با توجه به اینکه حریم قانونی بازار های تاریخی تا شعاع 150 متر می باشد هرگونه ساخت و ساز باید تابع مقررات میراث فرهنگی باشد و از طرفی مالک این قسمت، تقاضای ایجاد بازارچه سنتی را داشتند پس از آنالیز طرح در کمیسیون فنی اداره کل میراث فرهنگی، با ایجاد و احداث این طرح با رعایت قوانین و مقررات میراث فرهنگی موافقت شد.

محمد اسلامی اضافه نمود: در ساخت این بازار، علاوه بر رعایت مقررات نظام مهندسی در فنداسیون و بدنه بنا، برای دیواره ها، سقف، حتی درب ها نیز استفاده از مصالح متناسب با بافت تاریخی مجموعه بازار های زرند مورد تاکید قرار گرفته و از ابتدای سال جاری نیز بحث سقف زنی بصورت سنتی و با استفاده از طرح های اصیل ایرانی در حال اجرا است و انتظار می رود در دهه فجر سال جاری، شاهد افتتاح این مجموعه بسیار زیبای سنتی در شهر باشیم.

اسلامی با تاکید بر کم نظیری این سازه در شمال استان گفت: سرمایه گذار این مجموعه با نگاهی بسیار ویژه در تامین مصالح و نیز ایجاد طرح های اصیل ایرانی در سقف اقدام نموده است.

رئیس میراث فرهنگی زرند از افزایش قریب 40 باب مغازه در بازار زرند و نیز احداث چارسوق در این محدوده، بعنوان رونق بیشتر به فضای کسب و کار اطلاع داد و توضیح داد: در اطراف بازار های تاریخی، زمین های بلااستفاده و بدون هیچ سازه ای به حال خود رها شده که باعث شده چهره بازار زرند نازیبا گردد و از تمام ملاکان این اراضی می خواهیم هر چه سریعتر نسبت به مشخص تکلیف زمین های واقع در حریم بازار اقدام کنند.

وبلاگ آقای عابدی کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازار زرند بزرگتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار زرند بزرگتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید