این معجون را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و احساس سیری در ماه رمضان بخورید

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، اگر شاغل هستید و جنب و جوش زیادی دارید برای روزه دریافت در ماه مبارک رمضان باید از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی در ماه مبارک رمضان پیروی کنید. برای اینکه در طول روز احساس ضعف نکنید و بتوانید به کارها برسید و از سوی دیگر در این روزهای شیوع ویروس بیماری کرونا کووید 19 سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید بد نیست مواد غذایی سالم و کم حجم را در وعده سحر و افطار قرار دهید. از جمله این مواد غذایی که کمتر کسی دست رد به سینه آن ها می زند انواع شیک، اسموتی و معجون است. طرز تهیه معجون تقویت سیستم بدن به عنوان یک معجون ساده خانگی که ساعت ها شما را سیر نگه می دارد و برای ماه رمضان بسیار مناسب است را در مجله خبرنگاران بخوانید.

این معجون را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و احساس سیری در ماه رمضان بخورید

طرز تهیه معجون تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد لازم

دانه چیا: 1 قاشق غذاخوری

شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار (هر نوع شیری که می پسندید مثل شیربادام، شیر پاستوریزه معمولی، شیر نارگیل، شیر سویا و …)

کره بادام زمینی بدون شکر، نمک و گلوتن: 1 قاشق غذاخوری

گردو: 3 عدد

کنجد: 1 قاشق غذاخوری

دارچین: ½ قاشق چایخوری (یا پودر کاکائو تلخ)

عسل: 1 قاشق مرباخوری

موز یخ زده: 2 عدد

خرما: 5 عدد

طرز تهیه

طرز تهیه این معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ساده است. این معجون ویتامینه یکی از انواع معجون با شیر است. برای درست کردن آن موز را چند ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. هسته های خرما یا رطب را جدا کنید. سپس تمام مواد را در غذاساز بریزید و به مدت 30 الی 60 ثانیه میکس کنید. موقع سرو این معجون آن را با انواع مغزها و آجیل می توانید میل کنید.

ارزش تغذیه ای معجون تقویت سیستم ایمنی بدن

*دانه چیا که پایه اصلی این معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن است سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای تقویت و سلامت قلب بسیار مفید است.

*دانه چیا سرشار از آنتی اکسیدان است. جذب آنتی اکسیدان به وسیله خوردن مواد غذایی هم آثار ضد پیری دارد و هم خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد. علاوه بر این مواد آنتی اکسیدان بدن را در برابر آسیب پذیری و التهاب نسبت به عفونت انواع ویروس ها و التهاب ناشی از آن ها ایمن می نماید.

* دانه چیا سرشار از فیبر است که هم برای سلامت دستگاه بدن بسیار مفید است و هم ساعت ها شما را سیر نگه می دارد.

*دانه چیا به خاطر فیبر فراوانی که دارد علائم بیماری دیابت نوع 2 را بهبود می بخشد و سوخت و ساز بدن را تقویت می نماید و یک چربی سوز فوق العاده برای لاغری و کاهش وزن است. اگر رژیم لاغری کم کربوهیدرات مثل رژیم اتکینز یا رژیم کتوژنیک دارید دانه چیا را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.

*معجون تقویت سیستم ایمنی بدن با این ترکیب به شما احساس سیری فوق العاده می بخشد و در عین حال زود هضم است. بهتر است این معجون را در وعده سحری میل کنید هر چند برای وعده افطاری هم مناسب است.

*در ترکیب این معجون شیر و کنجد داریم که برای تقویت استخوان ها و دندان ها بسیار مفید است، این در حالی است که دانه چیا سرشار از کلسیم است و دو قاشق غذاخوری دانه چیا 18% کلسیم روزانه مورد احتیاج بدن را تامین می نماید.

منبع: افق کوروش

به "این معجون را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و احساس سیری در ماه رمضان بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این معجون را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و احساس سیری در ماه رمضان بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید