اینترنت پرسرعت راهی برای توسعه اقتصاد روستایی

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، با توجه به رشد فراگیری دسترسی به اینترنت در کشور در طول سال های گذشته، این اقدام در اقتصاد روستایی هم تأثیرات نسبتاً مثبتی داشته است. هر چند این تأثیرات فراگیر نبوده ولی در روستاها سرآغاز کارهای خوبی در توسعه اقتصاد آنها شده است.

اینترنت پرسرعت راهی برای توسعه اقتصاد روستایی

اینترنت و ابزارهای مربوط به آن در جوامع شهری و روستایی می تواند منشأ خدمات باشد و اولین اتفاقی که برای اقتصاد روستا می افتد این است که واسطه ها بین تولیدنمایندگان روستایی و مصرف نمایندگان آن به حداقل ممکن می رسد.

امروز طبع مردم ما در مسائل مختلف از جمله استفاده از محصولات ارگانیک تغییر پیدا نموده و به این سمت سوق یافته است تا از این محصولات استفاده نمایند و امروزه بواسطه دسترسی روستاییان به اینترنت محصولات ارگانیک روستایی جسته و گریخته به فروش می رسد اما دسترسی فراگیر به اینترنت بخصوص اینترنت پرسرعت می تواند باعث گردد در روستاها نیز شکاف دیجیتالی کاهش یافته و در برخورداری از فروش محصولات، آموزش آنلاین، دریافت انواع خدمات و ... عدالت رعایت گردد. البته اگر دسترسی به اینترنت هم در روستاها فراگیر گردد ولی دارای سرعت کمی باشد عملاً کار زیادی در روستاها از پیش نخواهد رفت.

با دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت باید پلتفرم ها هم به یاری روستاییان بشتابند تا آنها بتوانند محصولات خود را بر بستر پلتفرم ها به مصرف نمایندگان نهایی خود برسانند. در این حوزه چندین پلتفرم فعال هستند ولی احتیاج است که در این حوزه اقدام ها بیشتر گردد. یکی از اقدام های خوبی هم که در سال های گذشته بر بستر اینترنت انجام شده موضوع راه اندازی دفاتر آی سی تی در روستاهاست و نزدیک به 10 هزار دفتر آی سی تی در روستاها وجود دارد و آنها می توانند نقش تسهیلگری را بازی نموده و بیش از پیش با اینترنت محصولات روستاهای خود را معرفی نمایند و بحث خرید و فروش محصولات روستاییان بیش از قبل در بستر اینترنت شکل بگیرد. نگاه ما به این اقدام مثبت است، چرا که در این دفاتر نماینده پست نیز وجود دارد و می تواند یکی از حلقه های بسیار خرید و فروش اینترنتی برای روستاییان را فراهم کند.

البته در این راستا نباید از آموزش نیروی انسانی دفاتر آی سی تی برای یاری به اقتصاد روستا غافل شد و مهم تر اینکه باید پلتفرم ها نیز فعالیت روستاییان را فراهم نمایند تا ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای آنها از مهاجرت نیز جلوگیری گردد. اینترنت نباید در روستاها کند باشد، چرا که جوامع روستایی با فناوری های نوین خو نگرفته اند. بنابراین اگر اینترنت کند باشد نسبت به استفاده از آن که می تواند منشأ توسعه مالی آنها باشد، بی میل و رغبت شوند.

منبع: ایران آنلاین

به "اینترنت پرسرعت راهی برای توسعه اقتصاد روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت پرسرعت راهی برای توسعه اقتصاد روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید