انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج برگزار نمی شود

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، خبرگزاری خبرنگاران- کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق تصمیم گرفت انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج برگزار نکند.

انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج برگزار نمی شود

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آقای عابدی به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق تصمیم گرفت انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج برگزار نکند.

این کمیسیون اعلام کرد اعضای کمیسیون چندین جلسه فشرده تشکیل دادند و درباره پرونده برگزاری انتخابات مجلس عراق برای عراقی های مقیم خارج بحث و تبادل نظر کردند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق خاطر نشان کرد موانع فنی، مالی، قانونی و بهداشتی مانع برگزاری انتخابات پارلمانی در خارج است.

این نهاد اضافه نمود برگزاری انتخابات در جا هایی که تحت حاکمیت عراق قرار ندارند موجب می شود برگزاری انتخابات در آنجا ها مشمول قوانین این کشور ها شود و دستگاه قضایی عراق نیز نمی تواند درباره تخلفات احتمالی در خارج، حکمی صادر کند بنابراین تصمیم گرفته شد برگزاری انتخاب برای عراقی های مقیم خارج لغو شود.

در خبری دیگر، کمیساریای عالی انتخابات عراق، اعلام کرد بیش از 26 میلیون و 642 شهروند عراقی برای شرکت در انتخابات پارلمانی که قرار است ژوئن آینده برگزار شود، واجد شرایطند.

جمانه الغلای سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه گفت: این کمیساریا تدابیر و اقدامات فنی و لجستیکی لازم برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر یعنی ششم ژوئن را انجام داده است و کارت های انتخاباتی میان بیش از 12 میلیون نفر از شهروندان عراقی توزیع شده است و شمار افراد ثبت شده برای شرکت در انتخابات با کارت الکترونیکی در سراسر عراق به بیش از 14 میلیون نفر می رسد.

وی اضافه نمود: شمار کسانی که واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند در سراسر عراق به بیش از 26 میلیون و 642 نفر می رسد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، یازدهم مرداد پیش، موعد انتخابات زودهنگام را (6 ژوئن 2021- 16 خرداد 1400) اعلام کرد. تاریخی که حتی فؤاد حسین وزیر خارجه کابینه او دقیق نمی داند و پیش بینی می کند این انتخابات به دلیل عدم تدارک مقدمات لازم، در موعد مقرر برگزار نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج برگزار نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج برگزار نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید