زمان و نحوه ثبت نام مسکن رئیسی تعیین شد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، مجلس طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن را به قانون تبدیل کرذ و دولت رئیسی در کوشش برای اجرایی کردن آن است. قرار است طی چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکن به متقاضیان فاقد مسکن تحویل داده گردد.

زمان و نحوه ثبت نام مسکن رئیسی تعیین شد

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران از زمان شروع ثبت نام طرح تازه دولت و مجلس برای بازار مسکن اطلاع داد. او به وبلاگ آقای عابدی می گوید: از روز چهارشنبه هفته جاری سامانه ای برای ثبت نام مشمولان قانون جهش فراوری مسکن رونمایی می گردد و متقاضیان می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

او در مورد جزئیات این ثبت نام عنوان می نماید: قرار است این سامانه بدون محدودیت باشد، یعنی زمان کافی وجود داشته باشد تا مشمولان بتوانند نام نویسی نمایند.

بعضی از متقاضیان در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند اما هنوز مسکنی تحویل نگرفته اند و حتی ممکن است هنوز پروژه عمرانی آن شروع نشده باشد، این گروه از مستاجران نگران ثبت نام خود هستند.

رضایی درباره این گروه از متقاضیان می گوید: درخواست این افراد نیز محفوظ است و طبق روال می توانند از تسهیلاتی که در قالب قانون جهش فراوری مسکن در نظر گرفتیم استفاده نمایند.

به گفته او، ثبت نام نمایندگان در طرح مسکن ملی دیگر احتیاج نیست در سامانه تازهی که از چهارشنبه در دسترس قرار می گیرد ثبت نام نمایند. درخواست قبلی آنها مشمول طرح تازه جهش مسکن می گردد.

رئیس کمیسیون عمران عنوان می نماید که شرایطی مثل سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضای برای متقاضیان مسکن در نظر گرفته شده که قابل آنالیز است و احتیاج هست که تتازهنظری در این باره صورت گیرد.

یکی از شرایط مشمول شدن در این طرح تاهل است، اما رضایی در این خصوص شرحات تازهی می دهد: در حال حاضر خانم هایی که سن بالای 35 سال دارند به عنوان سرپرست در نظر گرفته می شوند و می توانند ثبت نام نمایند، یعنی در این طرح خانم 35 ساله و بیشتر که مجرد هم باشد می تواند مشمول خرید مسکن در این طرح باشد.

به گفته او هنوز برای آقایان مجرد سقف سنی در نظر گرفته نشده ولی پیشنهاد شده حداقل سنی 40 سال برای مردان مجرد نیز در نظر گرفته گردد تا آنها نیز بتوانند در این طرح خانه دار شوند.

این نماینده مجلس در سرانجام به این موضوع اشاره نمود که قرار است وزیر راه و شهرسازی فردا در جلسه کمیسیون عمران حاضر گردد و درباره قانون تازه فراوری مسکن شرح دهد؛ این شرحات در مورد اقدامات و عملکرد این وزارتخانه است. بعلاوه قرار است هر دو هفته یک بار در جلسه ای فرایند اجرایی طرح آنالیز گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "زمان و نحوه ثبت نام مسکن رئیسی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان و نحوه ثبت نام مسکن رئیسی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید