اقامتگاه های سنتی در ابرکوه ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، مجاهد کرباسی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: 10 مرکز بوم گردی ابرکوه که می تواند مسائل اقامت در این شهرستان را رفع کند در آستانه راه اندازی است.

اقامتگاه های سنتی در ابرکوه ایجاد می گردد

وی عنوان نمود: یکی از اصلی ترین نیازهای شهرستان ابرکوه وجود مراکز اقامتی مناسب است که با توجه به تاریخی بودن این منطقه و آمار بالای گردشگرانی که از این شهرستان دیدن می نمایند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه بیان نمود: در این زمینه و در چند ماه اخیر کوشش کردیم با تشویق صاحبان خانه های قدیمی و خانه باغ ها همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی، بخشی از پتانسیل های شهرستان در این زمینه را فعال کنیم که این طرح تا به امروز با توجه مردم روبرو بوده است.

وی ادامه داد: تا به امروز چند مجوز بوم گردی صادرشده و چند مجوز نیز در دست پیگیری است که با اخذ این مجوزها و راه اندازی این مکان ها می توان به حل بخشی از مسائل در این زمینه امیدوار بود.

کرباسی اعلام کرد: صاحبان این مجوزها با راه اندازی رستوران های سنتی و اقامتگاه ها، علاوه بر اشتغال زایی زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران و گذراندن وقت بیشتر در شهرستان را فراهم می نمایند.

وی با بیان اینکه ابرکوه با بهره مندی از آثار تاریخی بسیار، ظرفیت های ارزشمندی در حوزه گردشگری دارد، اعلام کرد: نام ابرکوه در زمره 14 شهر نمونه گردشگری کشور قرار گرفته است که تأییدی بر این قابلیت ها است و همگان به ویژه مسئولان باید کوشش نمایند که از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ابرکوه گفت: صاحبان خانه های قدیمی می توانند برای استفاده از موقعیت های فراهم شده و درآمدزایی، خانه های خود را به این اداره معرفی نمایند تا طرح های مناسبی که می تواند آنها را به هدف نزدیک کند، به آنان ارائه گردد ضمن اینکه این اداره نیز با تسهیلاتی که فراهم می نماید، یاریگر آنها خواهد بود.

شهرستان ابرکوه با بهره مندی از آثار تاریخی ارزشمند و جهانی نظیر سرو 4500 ساله، خانه آقازاده، گنبدعالی و ... از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می رود و این شهر در زمره 11 شهر نمونه گردشگری کشور قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اقامتگاه های سنتی در ابرکوه ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های سنتی در ابرکوه ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید